Tja, faktiskt. Jag tycker att det är för tidigt i både ålder och förhållande.
Jag har i och för sig uppfattningen att en förlovning är det som kommer efter ett frieri, och att man i princip sätter ett datum, eller i alla fall ett år (t ex detta, eller nästa år).
Ni kanske har en annan uppfattning om vad en förlovning är, så det behöver inte vara "fel" att göra det nu. Jag förstår att ni är kära och sugna
Däremot kanske det inte blir riktigt lika allvarligt menat som om ni gör det när ni varit tillsammans och bott ihop lite längre?
Jag utgår bara från hur jag själv var för 10 år sedan när jag var 17-18... Nu när jag är 28 känner jag mig redo att börja tänka på att bilda familj. Jag har dessutom bott ihop med min pojkvän i två år och vet hur vi funkar ihop. Därför känner jag mig redo att förlova mig.
Men det ska erkännas; när jag träffade Honom för 2,5 år sedan så var jag på en gång väldigt sugen med en gång...
Det kändes bara så rätt! Och nu börjar vi prata om giftemål, så det visade ju sig kanske varit helt rätt att förlova sig med en gång om vi skulle gått på känslan...
Oj, långt och förvirrat. Jag avslutar som jag brukar; i kärlek finns det inga allmängiltiga regler, och inga allmängiltiga råd!
...men om du var min lillasyster skulle jag råda dig att suga lite på karamellen. Kanske ett halvår-ett år i alla fall.
Lycka till med kärleken!