• Bröllop 2 aug

Förlovning på G

Hej på er!

Jag är aldeles ny här på bröllopstorget. Min sambo (som jag velat förlova mig med länge) har äntligen sagt att han är redo för det! Är så lycklig. Vi är inte förlovade ännu, han ska fria till mig. Men jag vet att det börjar närma sig. Han har sagt att jag kan titta ut vilken ring jag vill ha, det är ju mycket roligare att få sätta på sig en ring direkt vid frieriet och han vill inte välja fel (väldigt fullig tycker jag). Jag vill inte att vi tillsammans bestämmer en dag vi ska förlova oss, det måste bli lite konstigt när båda sitter där och man bara plockar fram ringarna och så är det klart. Jag har istället lämnat det till min sambo så han får överraska mig me dett riktigt frieri! Det är lite spännande med, jag vet att det kan hända precis när som helst :) Vi ska åka till Göteborg 24-25/3 så jag har mina aningar att det är då det ska hända. Var och tittade på ring idag. Jag vill inte ha någon massproducerad utan gick till en guldsmed som ska göra den till mig. Jag har alltid viljat ha en "amerikansk" förlovningsring med en diamant, och så blir det. Den kommer bli så vacker, en i vitguld med en 0.29 carats diamant i flander-slipning (tror det var så det hette). Det gnistrar rejält om den ialla fall.

Jag var bara tvungen att skriva av mig, kan ju inte prata med någon om det förrens han har gjort slag i saken :)

• Svar på tråden Förlovning på G
  • AnniePannie

Grattis till en -snart- förlovning får vi hoppas då! :D Hoppas han verkligen friar snart så du inte blir besviken.

Jag hade inte en blekaste aning om min m2bs frieri, vi hade inte ens nämt förlovning, så det var verkligen en överaskning (även om vi såklart visste att det skulle hända någongång) och som tur är valde han en perfekt förlovningsring! ;)

• Bröllop 2 aug

Tack så mycket!

Ja, jag hoppas han inte drar ut på tiden. Det hade varit jättekul om jag inte haft en aning om att det var på g, men jag har varit redo längre än vad han har så vi har pratat mycket om det och så. Men på det här sättet blir det ju en liten överraskning i alla fall :)

• prinsessan_

Åh, vilket pirr i magen jag får när jag läser om era planer. Vems idé var det att ni skulle ha ett spontant frieri (trots att ni tillsammans valde ut ringar). Detta är precis ett sånt frieri jag drömmer om med min Älskling. Jag är ju mkt för det traditionella, att killen ska fria, och på detta sätt så får man ju drömringen också! Kul, graaattis! :)

• Bröllop 2 aug

Vad kul att du blir pirrig av våra planer flickan*!

Det var väl bådas idé. Han vet att jag vill bli överraskad med ett frieri (förmodligen för att jag alltid sagt att jag vill ha det så):) Så vi tyckte att det var en bra idé att jag och han väljer ut ringar vi vill ha, sen får han min ring och väljer själv när han vill ge den till mig. Jag är också traditionell och vill inte vara den som friar..

• prinsessan_

Jag ska nog också gro den idéen i min sambos huvud. Låter alldeles underbart. Jag har också alltid drömt om att få bli överraskad med ett frieri. Så nu är det bara att vänta då? Pirrigt!
    Gosh, vad gör du under tiden? ;)

• Bröllop 2 aug

Hehe, ja, jag surfar här och dagdrömmer mest hela tiden. Längtar tills min ring är färdig så jag får se hur den blev. Det är lite pirrigt att designa den själv, man har ju en bild av den i huvudet och jag hoppas jag har kunnat förmedla till guldsmeden vad jag vill ha. runt den 8e ska jag få gå dit och prova den och sen ska de sätta diamanten. Åhh, vad det pirrar när jag tänker på det!! Fast det handlar självklart inte bara om ringen, det ska bli så härligt att vara förlovad, för börja planera bröllop och så. Jag längtar verkligen!!

• prinsessan_

Vad roligt! Grattis!
    Önskar att jag och min pojke hade det lika mysigt! *avis* :D

• prinsessan_

Oj, nu blev det fel nick på förra inlägget! Grattis iaf! :)

Svar på tråden Förlovning på G