• Miss Cykel
    Äldre 16 Feb 19:39
    2139 visningar
    9 svar
    9
    2139

    Londonbrudar

    Finns det fler Londonbrudar här på forumet? Lite nyfiken bara! :)

    Själv bor jag i östra London.

  • Svar på tråden Londonbrudar
  • Miss Cykel
    Äldre 17 Feb 11:19
    #0

    Puff!

  • Miss Cykel
    Äldre 18 Feb 22:30
    #0

    Var håller ni hus? Jag vet att det ska finnas fler! :)

  • Thunbe­rg
    Äldre 27 Apr 01:03
    #0

    Är inte londonbrud, men ska väl dit o shoppa skor.

    Kan du ge mig några tips på bra butiker m brudskor (alltså inte M&S, Debanhams mm)

  • Mrs. 170307
    Äldre 27 Apr 07:32
    #0

    Har för mig att någon (om inte några) som håller till i tråden "Engelska brudar" bor i London, kolla där (eller länka hit):
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2131149.html

  • Miss Cykel
    Äldre 27 Apr 12:45
    #0

    Thunberg: Själv har jag köpt mina brudskor i Sverige (Sala) och inte alls kikat nåt här faktiskt. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig där...

  • PinkSp­itfire
    Äldre 1 May 22:45
    #0

    Kul med fler london brudar :)

    Vi har precis forlovat oss och haller som bast pa att kolla upp lokaler etc for brollop i england. Vi tankte forsoka hinna fixa allt pa kort tid sa vi kan gifta oss redan i september. Nar och vart ska ni gifta er?

  • Miss Cykel
    Äldre 2 May 09:15
    #0

    Vi gifter oss i Sverige den 30 juni. Var i London bor ni?

  • PinkSp­itfire
    Äldre 9 May 13:49
    #0

    Vi bor i Surrey i en liten by som heter Claygate - så jag pendlar in till jobbet i stan varje dag :) Vi planerar att gifta oss nere vid kusten i england där min fästman är uppvuxen. Jag har precis bokat Arundel town hall och en golfklubb i närheten för middag och fest.

    Har du några bra tips på hur man kan blanda svenska och engelska traditioner? Eller är ni bägge svenskar?

  • Mrs. 170307
    Äldre 9 May 14:30
    #0

    PinkSpitfire: Vad jag kommer på spontant är "brudöverlämning" (att bruden går in med sin pappa är ju mer eller mindre självklart) och att gästerna äter tårtan "på plats" (självklart för oss men inte för engelsmännen som tar med sig sin bit hem). Min man blev alldeles irriterad när jag sa att tårtan äts när den skärs ("Va? Ska vi inte ha lådor så att folk kan ta med sig sin bit hem?!").

    Det var något mer men det kommer jag inte på just nu...

Svar på tråden Londonbrudar