• rosali1

    Kosmetisk tatuering

    Undrar om ni har nåt bra ställe att rekommendera i Sthlm för kosmetisk tatuering. Jag skulle vilja markera mina ögon.
    Vad kostar det på ett ungefär?

  • Svar på tråden Kosmetisk tatuering
  • J2C

    *puff*
    Det skulle jag också vilja veta
    ögonbryn?
    kajal?
    läppar?
    Någon?

  • hicka

    Jag har inte gjort nått så jag vet inte hur mycket ni ska lyssna på mig.. men jag vet att akademikliniken har... å de är bra på mycket annat...(många kändisar fixar till sig där)... kolla deras hemsida.. vet ej kostnader eller nått... bara att det finns...

  • Askungen-28

    Jag har gjort Eye Liner på Akademikliniken hos en jätte duktig tjej och blev helnöjd!

  • pickolina

    Pris beror på vilken teknik man väljer. Kostar mellan 2,500-6,000kr har jag för mig.

    Liten varning dock. Jag har tatuerade ögonbryn och det är ett gissel, för min del. Jag gjorde dom år 2000 och har fyllt i dom flera gånger redan. Det har kostat mig 14,000kr hittills (tror jag?). Problemet är att dom aldrig någonsin kommer få samma färg... Det ena brynet släpper nämligen färgen men inte det andra, så jag har två helt olika färger...oavsett hur många gånger jag fyller i. Jag har varit på flera ställen och Dorina är grym, så det är absolut inte pga henne.

    Det blir tyvärr inte alltid som man tänkt sig. Jag önskar att jag kunde ta bort dom helt. Enbart pga att dom aldrig kommer se lika ut... Vore det inte för den saken så skulle jag vara nöjd.

    Det var en annan tjej här förr som också hade samma problem som mig, att ena brynet släpper men ej det andra, så det är nog inte ett helt ovanligt fenomen i alla fall.

  • Meddelande borttaget
  • Pärlhönan

    Kan inte tatueringspigmentet ändra färg också, efter ett par år. Har sett både brunlila ögonbryn o lila läpplinje, men detta har kanske förbättrats?

  • pickolina

    Pärlhönan - Jag har för mig att det var dom gamla färgerna, som innehöll järnoxid (eller ngt sådant).. Dom nya färgerna är mkt bättre.

    Men som sagt, saker och ting kan bli annorlunda än man tänkt sig och det är inte så skoj... Tyvärr är det ju inte så enkelt att man bara kan ångra sig.

  • pickolina

    Jag kom precis på en annan sak.. Om ni väljer att göra en eller flera kosmetiska tatueringar så ska ni veta att man sedan ska försöka undvika lite olika saker, tex AHA-syror eller liknande syror, A-vitamin och även C-vitamin har jag för mig.. Då dessa är starka och bleker tatueringarna.

  • kosmetisk tatuering

    Hej du som skrev 14000kr vart hittade du denna? min budget är ca 4000kr :/ har ni något tips på var i stockholm?

    Jag har kollat några och funnit 1 som jag anser ligga bra till efter 2 timmars bloggläsande

    kosmetisk tatuering

    Har ni några bilder som ni kan dela med er? vore jätte gulligt om någon snäll själ där ute orkar hjälpa mig.

    Som sagt helt ny här och jag ska för första gången planera ett bröllop.

    Mvh


    Linnie Margareta, Axelsson


     
Svar på tråden Kosmetisk tatuering