frieri efter förlovning?
Ni som redan varit förlovade med ringar och allt när du eller din respektive friade, hur gick frieriet till då? Med ännu en ring, nåt annat eller inget?
Ni som redan varit förlovade med ringar och allt när du eller din respektive friade, hur gick frieriet till då? Med ännu en ring, nåt annat eller inget?
Hej! Vad menar du? För mig friar man när man förlovar sig. Sen kan det ju vara olika NÄR man sen tänker gifta sig! En del säger att det finns en 1-års regel. Men många är också "bara" förlovade livet ut. Vill bara tala om att för MIG, betyder en förlovning=frieri.
Jag frågade om vi skulle förlova oss (ingen planering, inget speciellt bara rakt ut ur luften och så gjorde vi det samma dag) men det var inte läge för bröllop då.
Sambon ville gärna få fria ändå så då fick han ta det steget när han upplevde att det var läge att vi gifte oss.
Så 8 år senare, när vi åkte bort över en helg för att gå på konsert så friade han. Inne på en jättemysig restaurang gick han ner på knä och friade. Inte svårare än så ;)
Men nej, ingen mer ring. Förlovningsring har vi ju redan så det kändes inte rätt. Det var bara han och jag och det räckte alldeles underbart. Jag behövde inga blommor eller smycken för att börja gråta ;)
Min sambo kommer fria sen när han känner att det börjar bli dags. förlovning var det jag som föreslog bara. såg det inte som frieri.
och nej, ingen mer ring, bara fria på nåt mysigt sätt, för att liksom markera att nu är det dags att börja planera ;)