Inte så nöjd med bröllopet
Gifta mig för ett par månader sedan och vill nu skriva av mig lite, anonymt här på nätet. Vågar och vill inte riktigt berätta om det för alla de andra runt omkring ? dom gjorde ju ett fantastiskt jobb och ville att allt skulle bli så bra. Egentligen blev det väl det, men ändå så känner jag inte riktigt så?
Och så sitter jag här på BT och läser om allas ?bästa dagar i deras liv?.
Visst njöt jag med ? men det bästa var nog ändå vetskapen att äntligen vara min mans hustru. Själva festen blev inte så annorlunda och speciell som jag önskat. Och fotona blev dåliga. Och små detaljer som jag verkligen ville ha blev förbisedda av dem som skulle fixa dem. Lite besviken är jag?
Hade jag tappat kjolen eller om jag trillat framför altaret så hade jag skrattat. Tycker ju egentligen att sådana tabbar är roliga ? men detta var på annat sätt. Lite grått kändes det som att gäster kanske tyckte att det var (även om VI hade roligt). Och det blev senare än planerat, så flera gäster (småbarnsföräldrar och långresande) gick innan bandet kom som vi betalat dyrt för.
FINNS det fler brudpar som känner som jag? Eller upplever ALLA andra att deras fest var helt perfekt och det bästa av alla tänkbara bröllop? Jag VILL känna så, men gör det inte.
Vet dock att jag har den bästa av alla män ? och det är ju guld!