Ätstörningar
Vet inte vad jag ska ta mig till..är bara fruktansvärt frustrerad och behöver någon form av hjälp. Det är nämligen så att min 17 åriga lillasyster visar tydliga tecken på ätstörningar samt depressioner. Hon säger inte mycket men jag märker att hon anförtror sig ganska mycket åt mig, det lilla hon säger om hur hon mår, säger hon till mig. Hon säger att hon har mått dåligt ett bra tag nu och att tankarna på mat och hennes vikt har funnits där mycket länge men det är inte förrän för 4-5 månader sedan som hon aktivt har valt att förändra sina matvanor. Hon mår dåligt så fort hon anser sig ha ätit "för mycket" och funderar hela tiden på olika "lösningar" för att gå ner i vikt. Uppenbarligen måste jag göra någonting åt saken, men hur? Ska jag kontakta hennes skolkurator? Något ätstörningscentrum? Har faktiskt talat med henne om att kontakta någon utomstående för att få hjälp och hon låter inte helt motvillig. Tänkte om det är någon här som har liknande erfarenheter själv eller stött på det? Bor förresten i Malmö, om det är någon som har nått bra tips om nåt ställe här.
/M