• Pumpkin

Vad önska sig i förlovningspresent?

Jag har funderat lite på det här med förlovningspresenter och hoppas att nån kan hjälpa mig vidare i mina tankar

Vi förlovade oss i lördags och hade inte en tanke på att man skulle få presenter för det, men direkt så frågade mormor vad vi önskade oss i present. Även mamma har pratat om det. Men vad önskar man sig då?

Jag är lite sugen på att önska oss nånting som vi kan ha nytta av till bröllopet, typ blomstercheckar, bidrag till fotograf-/klänning-/lokal"fond" eller liknande. Vad tror ni om det?

Har ni fått/önskat er presenter vid förlovning? Vad i så fall?

• Svar på tråden Vad önska sig i förlovningspresent?
  • Lilla Li

Vi fick presenter utan att vi visste om det. Hade inte en tanke på det! Sambons familj gav oss pengar, totalt 5300 kr vilket blev en bra start på bröllopsbudgeten! :) Av min kompis fick vi en fin skål.

• Pumpkin

Lilla Li: Tjoho vilket bra bidrag!

• Lilla Li

Norrsken: Hehe ja verkligen helt sjukt. :)

• Lena+Mattias=sant

Vi önskade oss saker till vårt hem (fler delar till vår servis och en ny säng). Annars är saker till bröllopet en bra ide men presentkort kan vara dumt.

• Pumpkin

Lena+Mattias=sant: Saker till hemmet är vad jag fruktar - vi har ju så mycket redan (får knappt plats själva snart )
    Dumt med presentkort? Hur tänker du då?

• Lena+Mattias=sant

Vi önskade oss det. Vill ni itne ha det får ni önska er annat :D

Ni kan ändra ide om när/hur/var ni vill ha bröllopet. Affärer kan gå i konkurs och såvidare. Eller ska ni gifta er väldigt snart efter förlovningen? Vi har ändrat ide om bröllopet flera gånger sen vi började planera för ett år sen.

• Pumpkin

Lena+Mattias: Nja, men jag tänkte om man önskar sig blomstercheckar på typ Interflora eller Euroflorist och liknande, då har man ju ganska många butiker att välja på, överallt
    Vi gifter oss 19/7 nästa år och jag har redan hunnit ändra mig 20ggr typ

• MrsE

Jag blev väldigt förvånad när min mamma frågade vad vi önskade oss i förlovningspresent. Det var inte något jag ens hade haft en tanke på så jag behövde betänketid. Efter samråd med min blivande så önskade vi oss i alla fall något fint som symboliserade tvåsamhet. Vi har det mesta och det skulle vara fint att ha något som man kan titta på och som påminner en om förlovningen.

Reslutatet blev en jättefin stayett i form av ett par. Väldigt stilistisk, inte plåttrig eller så. Tror att den är köpt på Inspiration.

• 4:e Maj

Vi fick massor av grattulations kort vilket var jattekul att lasa folks lyckonskningar men aven ett par fina salladsbestick.

Svar på tråden Vad önska sig i förlovningspresent?