• Hemlig brud 07
    Äldre 24 Jan 08:50
    6164 visningar
    35 svar
    35
    6164

    Brudar i Norrtälje TRÅD 2

    Ser att vår tråd är stängd så jag öppnar del två. Välkomna hit!

  • Svar på tråden Brudar i Norrtälje TRÅD 2
  • N&N
    Äldre 17 Feb 16:24
    #0

    Förresten, tänker på Hemligbrud idag - på er stora dag! Lycka till!

  • Hemlig brud 07
    Äldre 21 Feb 22:13
    #0

    Ja då var jag gift!!!! Tjo ho! Det är härligt. Allt var super bra.

    Här kommer berättlsen om dagen

    Det känns så bra!

    Dagen flöt på bra. Lite stressad var jag av att hinna in till sminkningen i tid. Men det gick bra. Sminkningen var med sk i.d smink, som skulle vara sååå bra. Hon sminkade mig verkligen fint, inte som jag skulle ha gjort men jag blev helnöjd. Sminket skulle hålla så bra sa hon eftersom bla bla bla..kommer inte ihåg. Men på kvällen såg det allt annat än bra ut. Men då var det ju ändå dags att gå i säng.

    Kvart i två skulle vi fotas. Vi var ju då på plats i goood tid som vanligt och fick stå och frysa i stormen. Vi skulle fotas utomhus och den här dagen var det inte skönt. Hade säkert varit bra med -5 och vindstilla i stället för detta stormande. Men vi vande oss och när vi stod i lä så gick det bra. Fotografen Jonas sa hela tiden - se inte så frussna ut. Lätt för honom att säga han hade ju kläder på sig. Fotograferingen gick ganska fort - och vi hade ingen stor lust att göra så mycket olika saker.

    Så vi var i god tid inne i lokalen där vi skulle vänta på vår tur. Där var det fint. Och fullt av folk. Andra brudpar väntade där också, en del hade hela släkten med sig andra inte. Vissa hade riktiga brudklänningar också och de var så fina. Det var riktigt trevligt att sitta där och vänta, och titta på alla andra. Jag hade läst något på nätet om någon som också gift sig där (i Stadshusets lokal ovalen) och den var allt annat än trevlig. Så jag blev glatt överraskad.

    Så blev det vår tur. Vi släpade in våra väskor och fotgrafen hängde med. Nervös var jag, så härligt. En liten tår kom i ögat på mig - äntligen var jag där. Den korta cermonin känndes fin och högtidlig. Mycket pga av han som förrättade vigseln och den fina lokalen. När det var klart skulle vi få ett Vigselbevis och det var jag på väg att sno åt mig - det var ju mitt! Men förrättaren drog tillbaka den och sa att idag är vi traditonella och gör som man brukar. Så min man fick ta den istället.

    Vi sa tack till fotografen och gick skillda vägar. Vi på väg till Helsingfors och han till Sarek (hur kan man åka dit frivilligt denna årstid?). Jag beställde taxi och skulle boka i mitt nya namn. Men det gick inte, svårt att säga på något sätt så det fick bli i förnamnet istället.

    Väl framme fann vi en stor härlig hytt. Den var väl som tre hytter och var inredd med mer möbler och tom tv. Till vår hyttkategori så fanns en egen loaunge där man kunde sitta och fika och köpa annat drickbart - trevligt.

    Vår bröllops middag åt vi i resturangen Maxim. Sedan fortsatte vi kvällen i Puben mest. Cirkus framträdandet var inställt pga säkerhetskäl så det blev inte så mycket annat. Men vi hade trevligt. Det blåste kuling ute och jag har aldrig varit med om att det gungat så mycket på en sådan båt. De spärrade dörrarna ut på däck tom, för att förhindra att folk skulle trilla i. Men det gick hyffsat bra.

    Så det var vår bröllopsdag i korta drag.

  • N&N
    Äldre 21 Feb 22:48
    #0

    Ett stort grattis! Låter härligt!

  • N&N
    Äldre 23 Feb 16:03
    #0

    Hej tjejer!

    Stort tack för tipset om Blomsterateljén och Fröken Knopp. Var där idag och båda var jättebra men det blev Fröken Knopp för Marianne i butiken var så positiv och det fanns inga problem med att vi endast vill lägga 1 000 kr på min bukett, tärnans, två näbbars och två corsage. Hon frågade en massa frågor och tog fram lite förslag som var så himla bra. Känner oss trygga!

    Var förbi ICA Flygfyren också, men de hade inte en enda moussetårta att visa upp så vi ska ringa dit och prata direkt med en bagare.

    Åkte också till Engelbrektstunet; mätte bord för bordsplaceringen och möbleringen, kollade porslin och annat, fick en rumsfördelning.

    Trippen var effektiv och nu känns det ännu bättre.

  • mattes­brud06
    Äldre 23 Feb 16:47
    #0

    Vad kul det är att vara här inne i forumet och läsa era planeringar och sånt, då jag gifte mig i somras i Norrtälje och känner igen mig mkt.

    Jag kan inte hålla mig borta från BT fast jag nu är gift

    Vi hade också Fröken Knopp och Marianne... hon var så himla gullig och hon verkligen kan sin sak om man säger så. Hon kom t.o.m ut till ET och lämnade våra blommor då de inte han bli klara och vi inte kunde hämta dem så sent och då hon kom så gick hon runt o tittade på vår dukning och frågade en massa och det uppskattade vi verkligen.

    Vi hade också Jonas Foto, vi var verkligen helnöjda med honom då han hade sina små komentarer vid fotograferingen som fick oss att göra miner o poser vi kanske aldrig hade gjort annars. Han ställde t.o.m upp och körde oss med sin bil till kyrkan från ET!
    Han verkligen bjöd på sig själv med allt under hela dagen då Jonas både fotade och filmade vårt bröllop på Vätö.

    N&N
    Hur var mötet med Torsten?
    Hur ska ni ha borden?
    Har ni bestämt meny eller fixar ni själva?
    Hur många gäster blir ni?

    Lycka till alla Norrtälje tjejer!

  • maj-07
    Äldre 23 Feb 17:09
    #0

    vi ska ha vårt bröllop på väddö på midsommarafton. jag har lite frågor.... vart har ni vänt er för fotograf? vad ligger priset ca?
    N&N
    vad blev det för bukett? är intresserad då vi tänkt en liknande summa som ni*nyfiken*

  • mattes­brud06
    Äldre 23 Feb 20:31
    #0

    Vi anlitade fotografen www.jonasfoto.nu som är från Norrtälje, han är billig och verkligen duktig och fotar er där ni vill.
    Men exakta priser kan du se på hans sida och övrig info om honom.

  • N&N
    Äldre 23 Feb 20:55
    #0

    Vi ska ha Jonas Foto efter Mattesbruds tips. Hej förresten!

    Torsten var riktigt trevlig och tillmötesgående idag! Han var runt överallt och hjälpte oss att mäta bord och planera hur vi ska ställa borden. Är positivt överraskad!

    Det blir honnörsbord nedanför draperiet längst in i confidencen och sedan tre långa tungor ihopsatta med honnörsbordet. En kompis kompis har cateringfirma här i Sthlm så han står för maten, en grym buffé och vi fick ett lika grymt pris.. har ju ungefär 100 gäster så det behövdes.

    Vet du, jag bläddrade i Fröken Knopps pärmar och fick se ditt bröllopsfoto där! Vilket fint tackkort ni hade gjort, är imponerad!

    Maj-07! Jag vet faktiskt inte riktigt vilken typ av bukett vi får :) Brukar vilja ha totalkontroll men Marianne på Fröken Knopp var så bra, litar på henne och hon fick fria händer. Jag hade med mig en pärm med många bilder och hon fick en bild av vilken typ av bukett jag vill ha; annorlunda, gärna med en enda stor kul blomma med lite grönt runt. Ska ha lavendel- och limefärgade blommor och lite vitt med pärlor och band. Min M2B ska ha någon slags vit blomma som corsage (Marianne föreslog det så att det syns att vi två hör ihop) och bestman får en lavendelfärgad då min tärna har en sådan färg på sin klänning. Tärn- och näbbuketterna (våra två döttrar) blir mindre med ett par av mina blommor på lite grönt. Ska bli spännande att se på bröllopsdagen vad det blev för något... Försöker att inte ha för stora förväntningar för det kan ju faktiskt bli vad som helst. Å andra sidan har vi bara betalat 1000 kr för blommorna och vi har en kort vigsel vid stranden på Engelbrektstunet.

    Vad har du tänkt för blommor?

  • mattes­brud06
    Äldre 24 Feb 11:10
    #0

    N&N

    Vad bra att ditt möte med Torsten blev bra, du ska se att det kommer bli canonbra!

    Va kul att Fröken Knopp hade stoppat in vårt tackkort där det var verkligen jättekul att höra
    Fotot hade ju Jonas tagit och korten hade Festfokus gjort så jag ska nog inte ta åt mig äran dock.

    Marianne är verkligen duktig och jag litade också på henne, visst känner man sig i säkra händer hos henne?
    Du vet att hon tävlar i blommor va? Fick höra det strax innan jag skulle boka henne vilket gjorde valet ännu lättare för oss trots att hon är lite dyrare så kändes det värt det iaf.

    Bara när man besöker hennes butik så märker man att det är annorlunda, inte som i en vanlig blomster affär eller hur?

    Ska bli kul och höra mer om hur det går för er framöver.
    Ha det såbra sålänge!

  • Hemlig brud 07
    Äldre 24 Feb 11:16
    #0

    Gillar fröken knopp massor. Har ju inte köpt min brudbukett där dock. Men igår var jag ut och firade av en blivande pensionär på jobbet. Beställde en grupp med vita rosor och lime färger på resten . Såååå vackert det blev. Dyrt visst men värt varenda krona. Hon som fick blommorna blev super glad.

  • maj-07
    Äldre 24 Feb 18:39
    #0

    någon som ska ha catering? vet ni nån bra catering firma nära väddö?

  • mattes­brud06
    Äldre 24 Feb 21:16
    #0

    Vi hade Gunter Lipperts Catering som är från just Väddö.

    Gunter är superduktig och gör jättegod mat till bra priser.
    Vi hade 3-rätters på vårt vårt bröllop från honom och det var såååå gott och mycket mat.
    Tyvärr har han ingen hemsida?
    Gunter når du på 0176-18440.

  • maj-07
    Äldre 25 Feb 21:45
    #0

    om man tex köper rostbiff, kalkon m.m lägger de upp det snyggt på ica på väddö(innan bron) tror det e ica...givetvis mot betalning, någon som har erfarenhet av dem?

  • Hemlig brud 07
    Äldre 26 Feb 17:34
    #0

    Sökte på ICA Väddö och fann deras hemsida. Det står där att de har catering, precis som jag misstänkte. Har för mig att någon jag känner köpt därifårn och varit mycket nöjd. De har i butiken en disk med mycket färdig mat som verkar uppskattad. Kul att gå där och titta.

  • N&N
    Äldre 26 Feb 21:29
    #0

    Jag har hört bra om Mauds catering i Norrtälje också. Hon ska ha en hemsida, har dock inte anlitat henne själv.

Svar på tråden Brudar i Norrtälje TRÅD 2