• Fru Brorsson

Vibrationsträning

Någon som testat? :D

• Svar på tråden Vibrationsträning
  • emlan1

nej, men skulle också vilja veta om ngn provat och fått resultat

• Gawotka

Jag har hört så mycket gott om detta så jag har sökt en sådan att köpa här i Göteborg, men ännu inte hittat. En väninna köpte en för ca 4000 kr (i Tärnaby, där fanns dem!) och hon säger att det är det bästa hon provat!

• MuffinsTönt

Det låter intressant men vad är det? För 4000kr??:o

• Nilsa

Hej! Jag var på mitt livs första vibrationsträning igår kväll. Hade bokat tid med personlig tränare för både mig och min sambo. Min sambo har en gammal idrottsskada i knät som han vill bli av med och då ska vib-träningen vara toppen. Och jag vill bara bli mer slimmad, få lite mer muskler samt bli av med de celluliter som börjat dyka upp.
    Vi var båda väldigt positivt överraskade. Det KÄNDES verkligen! Man utför alltså ex sit-ups på plattan vars vibrationer gör så att musklerna arbetar typ MYCKET snabbare än de skulle göra om man utförde dem på golvet.
    Sammanlagt tränade vi en halvtimme var och idag har jag en särdeles grym träningsvärk. Så det tog! Har nu köpt ett kort som är laddat med ett antal minuter så i fortsättningen ska jag försöka träna på plattan 3 gånger i veckan. Det är ganska dyrt men just nu känns det som att det är värt det!
    Passar mig perfekt som har ont om tid och vill ha en snabb, lätt och intensiv träning. Givetvis i kombination med joggingturer eller promenader.

KRAM!

• Oms

Nilsa - var bor du o din man dvs var hittar man denna vibrationsträning - DET är ngt JAG är intresserad av helt klart! bor i Sthlm.

• Nilsa

Hej Oms! Vibrationsträning finns numera i de flesta städer & absolut i Stockholm. Testa att ringa runt till olika gym och kolla.
    Själv bor jag i Helsingborg och fastän det är en relativt liten stad så har jag stött på det på 5-6 ställen.
    Ska i väg och träna idag igen. Åhhh, vad roligt! Man blir alldeles utpumpad... Hoppas, hoppas att det tar ordentligt. Har en sådan ångest inför mina förslappade muskler.

Kram och lycka till!

• Meddelande borttaget
  • Carisma

Nej det är inte alls sådan som TV-shop har som jag menar. Jag tänker på en Vibroplate, alltså en platta man står på som vibrerar. Hittade en att köpa men den kostade 36 000 kr då jag kikade på prislappen, den var tillverkade för gym och företag.

• lindza

Någon som vet om det finns något ställe i norrköpingsområdet där man kan prova??

Svar på tråden Vibrationsträning