• M&H

Förlovning om en månad, jag längtar

Äntligen!

Jag och min pojkvän har under någon månad börja vidröra samtalsämnet om att förlova och sen gifta oss.På nyårs afton knäckte jag frågan om han ville gifta sig med mig, och utan att tveka sa han JA :)
    vi bestämde oss för att vi ska förlova oss under en romantisk helg i Stockholm, där vi ska gå på show,hotell, middag och rubbet.

Har varit och kollat ringar i en vecka nu... snacka om att det finns ett antal att välja mellan, men nu är de äntligen funna och beställda. Beställer från JEMP. Ringde runt lite och hörde priser eftersom M2B vill ha en specialbred ring och på JEMP fick man absolut den bästa servicen.

Så nu går vi bara och väntar och längtar. Jag är så lycklig!

• Svar på tråden Förlovning om en månad, jag längtar
  • lightfish

Grattis och lycka till :)

• teresia78

**Grattis!!!**
    Ja det är verkligen svårt det där med ringar....vi har bestämt oss för breda och fina från Guldfynd men jag är inte helt säker på mitt val ännu... vet hur den ska se ut men har inte hittat den ännu i affären
    Men vad har du valt för ring? Har ni bestämt datum ännu? *nyfiken fis*

• M&H

Vi har valt en Schalin ring 93-4 Enkel men med litet mönster.
    Vi har inte bestämt exakt datum med det blir juni-juli 2008. Båda vill ha ett sommarbröllop och det blir lite tajt till den här sommaren. Den som väntar på något gott... :)
    Men förväntansfull som man är så börjar man ju kolla på allt från färger till klänning redan nu. Själv då? När är den stora dagen?

• teresia78

M&H: Tycker ni har valt jättefina ringar Min sambo vill tyvärr inte ha mönster på sin ring så jag ska nog köpa släta guldringar och låta en guldsmed sätta in 3 små stenar, då får jag ringen precis som jag vill ha den Vi har nog också bröllop på gång inom de närmaste 2 åren, men törs inte ens nämna det för sambon än då förlovning och skippandet av preventivmedel påbörjas under våren men man kan ju inte låta bli att "hänga här på BT" och spana in alla tips, klänningar mm

• M&H

Låter som en bra idé att låta en/två saker smälta in samtidigt ;)

• teresia78

M & H: Jag tror också att det är en bra idé Åh, jag skulle så gärna vilja beställa Signo B076 från JEMP eller vigselbutiken.se men e så himla rädd för att bli besviken.....
    (bild på den finns på www.vigselbutiken.se)

man har ju ingen ångerrätt heller.... Tänk om den inte alls ser ut som jag tänkt mig! Men M & H, du har ju varit modig och beställt, så varför kan inte jag våga det? Kan man prova de ringarna i någon annan affär? :-O

• M&H

Det där är en ring av märket tcol. Det märket säljs på Guldfynd. Du kan gå in och prova den där.

Jag och min pojkvän var in i en butik på stan och provade den och kollade hur den såg ut, och efter att ha kollat lite på JEMP och vigselbutiken så beställde vi den där det var billigast. Vi fick ringarna nästan för halva priset nu när vi beställde de via nätet. Hopppas bara att de blir lika bra som vi hoppas på.:D

• teresia78

Det skulle vara underbart om de hade den på Guldfynd jag var där idag senast, men jag kanske borde välja en större Guldfynd-butik med större urval då Ringen inte hade så mycket att välja mellan Nu måste jag genast hasa mig in till stan och prova den nu i veckan Tur att man får lite tips av sakkunniga på den här sidan

• Meddelande borttaget
  • M&H

Äntligen har ringarna kommit!!!
    har inte varit och hämtat dem än men ikväll så... :)

• M&H

Nu har 1 månad har gått sedan jag skrev detta inlägg.

Har precis kommit hem från en underbar helg i stockholm.Kunde ha önskat mig något mera.

I går så var vi först på show på cirkus med Robert Wells. Helt underbar show!!!!
    Efter showen tog vi en promenad till Gamla stan och resturangen Michelangelo (som jag fick tips på här på BT). Helt underbar resturang. Så mysig den var! Innan desserten tog min M2B fram ringarna som legat i hans jackficka hela dagen och som vi sett ligga i sin ask i nästan 1 månad. :)
    Min M2B var jättenervös men ringväxlingen gick utan några som helst problem. Jättemysigt!!!!
    Nu blir det att planera inför sommaren 2008 :D

Svar på tråden Förlovning om en månad, jag längtar