• Tjolahopp

Bröstoperation , var?

Skulle verkligen behöva lite tips om vart jag ska vända mig då jag vill op. brösten! Helst göteborg men finns det några bra någon annanstans så gärna det med! Gärna så billigt så möjligt men det viktigaste är att de är duktiga! Behöver verkligen lite tips! Tack tack

• Svar på tråden Bröstoperation , var?
  • lotta49

Hej igen! Jag är 26 och har snart fött mitt tredje barn. jag gör operationen pga att jag föddes med väldigt olikstora bröst. Det gjordes en förminskning av mitt ena bröst när jag var 15 men den misslyckades och det bröstet "hänger" fortfarande. Mitt andra bröst började aldrig att växa så där har jag i princip bara en bröstvårta i dag. Detta har inte påverkats av mina graviditetet utan storleken är oförändrad. I och med att man tog bort en massa vävnad från det första bröstet så hindrar det mig från att amma mina barn så jag opererar mig för att få bröst som ser likadana ut. Ska bli såå skönt att kunna ha en BH där jag slipper fylla ut ena kupan med papper eller något annat. Jag har dock bestämt mig för att lägga in 450cc i brösten om det går. Jag tycker att du ska ringa runt och höra dig för, ta reda på så mycket du kan. Bara för att det är en klinik på hemmaplan så behöver inte det betyda att den är bra. Jag har kliniker som ligger nämre mig än sthlm men efter ihärdigt letande fick det bli Stockholm just för att jag hittat en klinik som passar mig.
    Jag lägger också hellre lite mer pengar på att det blir snyggt och ordentligt gjort än att jag måste korrigera i efterhand.
    Oj, det här blev långt

• lotta49

Ska även tillägga att på den kliniken jag har valt så får man ligga över en natt för observation, det kan ibland uppstå en blödning även om det är ovanligt. Folk reagerar också väldigt olika på smärta, vissa behöver mer smärtlindrande medicin än andra. Det ser de till på kliniken att man får så att man inte ska ha ont och de ser till att man mår så bra som det är möjligt innan man får åka hem.

• Tjolahopp

lotta49: Åh, jag förstår att det måste kännas jätte roligt/skönt att få ordning på "dem". Har du varit på flera konsultationer innan du bestämde dig eller bara ringt runt? Kan det verkligen skilja så mycket på olika kirurger? På nåt sett känns det tryggt att ta något stort ställe med bra rykte och känt namn! E detta något du tycker man kan gå efter? Känner oxå att det rör sig om så mycket pengar så några tusen hit å dit kvittar bara det blir bra som du säger! Nu låter det som pengar inte e nåt problem men så är inte fallet Vill bara inte ta det billigaste! Har du fått någon tid än för op.?

• lotta49

Hej! Jag har en bekant som opererade sig på en stor VÄLDIGT känd klinik i sthlm och blev INTE nöjd. Hon tyckte inte att bemötandet var mycket att hurra över, dessutom fick hon sen korrigera en del i efterhand. Jag tycker att man skall gå på magkänslan. Jag ringde runt en hel del till olika kliniker innan jag bestämde mig för Eriksbergskliniken. Jag har fått tid för konsultation och bara hört en massa positivt om dem. Jag har pratat med dem och de är såå trevliga. Ska tillägga att de har mer än 20 års erfarenhet av plastikOP samt att de även håller på med bröstkonstruktion efter cancer och liknande och är ledande inom det.
    Då jag snart ska ha barn och behöver tappa en del i vikt efter graviditeten så har jag valt att lägga konsultationen efter sommaren. Då vet jag lite mer hur min kropp ser ut och hur pass jag är i form. Hade först tänkt att göra OP-08 men eftersom min pengafråga har löst sig mycket tidigare hoppas jag få göra OP till hösten, innan bröllopet.

• lotta49

Sen är det ju självklart som du säger, man är ju inte gjord av pengar men när det gäller en sån här stor sak så är man ju beredd att lägga det som krävs för ett bra resultat.

• ceciliaj

Tjolahopp:
    Om du vill göra din op på det bästa stället i Göteborg är det helt klart Clas Lossing som gäller. Där får du sova över också. Clas är väldigt erfarenm o ser till att det blir ett väldigt naturligt resultat. Jag har sett många många bilder på opererade bröst o hans bilder är alla otroligt fina. Han har även gjort en bröstrekonstruktion på min mamma för över 10 år sedan o hon är nöjd även idag.
    Jag tycker absolut inte att du ska behöva åka till Stockholm för att göra din operation. Ring till Annika o beställ tid för konsultation, hon är jättetrevlig o lätt att prata med även om man är lite nervös för att ringa =)

• lotta49

Hej! Ceciliaj: Jag menade absolut inte att Tjolahopp måste åka till Stockholm för att göra sin OP, absolut inte. Vi diskuterade bara olika kliniker och att man kanske ska se sig om lite och höra sig för inte bara på hemmaplan. jag tipsade helt enkelt om att man faktiskt kan söka sig utanför ramarna också för att få så mycket info som möjligt. Självklart så ska man i första hand kika på det som finns närmast ens eget hem, nu fanns det inget som passade mig utan därför åker jag till sthlm men jag säger inte att man måste göra det. Tycker man helt enkelt skall gå på magkänslan.

• Tjolahopp

Tack så jätte mycket för tipsen! ska ta mig i kragen och ringa runt lite idag! Man e ju lite nervös men förhoppningsvis släpper det efter första samtalet Kanske e för att jag känner mig så uppspelt för att det äntligen ska bli av. Hoppas det inte är för långa väntetider? Har bara en lucka efter bröllopet i sommar innan skolan börjar igen. Och då måste ja vara med på alla fys övningar mm, så de måste ha läkt tills dess! Lycka till med boobisen alihopa

• Tjolahopp

ceciliaj: Får ja fråga vad du betalade hos lossing? bara på ett ungefär?

• Tjolahopp

ursäkta e snurrig såg att du redan skrivit!!! Lite förvirrad nu, hihi

• Tjolahopp

Ok, tjejer! Nu känner jag mig helt uppspelt Ringde carlenderska å pratade med annika, hon var så trevlig och snäll, tog sig verkligen tid och ville nästan inte sluta prata, haha. Fick en tid med läkare i mars och i så fall blir det op. i Augusti eftersom han var ledig i juli! Så det blir svårt med skolan men jag får väl helt enkelt ta igen det senare? Har även bokat tid hos art clinic nu i början av Feb. De var inte lika trevliga och det kändes verkligen att man bara var en av tusen. Kostar iofs. 500 kr men jag tror att det är lika bra att gå dit me? Men det lockar verkligen mer att gå till carlenderska + att de har bra priser och allt ingår (sova över, återbesök,ev. korrigering mm)! Nu e jag så glad, känns verkligen roligt!!

• lotta49

Tjolahopp: Kul att du fått en sån bra kontakt och ett bra första intryck! Hoppas att det går bra för dig och du får gärna återkomma och berätta hur det går både på konsultationen på art clinic och calenderska. Håller mina tummar för dig!

• Tjolahopp

Tack så mycket Berättar så fort jag varit på art clinic! Ha d gott så länge...

• ceciliaj

lotta49:
    Nej nej, jag menade inget illa heller Jag är bara så nöjd med mitt resultat att jag vill att andra ska bli lika nöjda.

Tjolahopp:
    Åh vad roligt! Jag kände likadant som dig, var jättenervös innan men så pratade jag med Annika o då visste jag direkt var jag skulle göra min op.
    Tror du att det går bra med skolan då? Hoppas allt blir bra iaf!

• Tjolahopp

Jag har ju en vecka att återhämta mig på innan jag börjar så jag får missa lite i början? Annika sa att det räcker att vila ca. 3- 4 v... stämmer det? Har läst att det tar ca: 6 v å det e ju en jäkla skillnad!

• ceciliaj

Det beror ju på vad du menar med vila. Man kan träna lätt efter ca en månad, men styrketräning får man nog vänta längre med. Det är ju olika för olika personer. Jag tränade själv inte då jag gjorde min på så jag vet inte hur det hade varit för mig. Det tog iaf drygt två veckor för mig att bli av med ryggvärken som var det värsta efter operationen. se till att ha nåt bra sätt att sova på! jag sov dåligt de första veckorna o eftersom man inte kan ligga ner i början kan man ha ganska ont i rygg och nacke på morgonen.

Svar på tråden Bröstoperation , var?