• Michelle86

Får man prova ringen ?

Jag och min sambo ska snart förlova oss =), har beställt ringar och så, men vi kommer ju hämta dem flera veckor innan själva "förlovningsdagen". Jag har provat ringen i smyckesbutiken och sen provade jag en annan ring också för att hitta rätt storlek.. Frågan är nu om det är "fel" eller betyder otur om jag provar min förlovningsring när vi hämtat dem? Jag menar, jag vill ju inte att vi ska förlova oss på den bestämda dagen och så är ringen fel?? Fast å andra sidan vill jag inte ha den på mig innan det är "på riktigt".. Hur gjorde ni???

• Svar på tråden Får man prova ringen ?
  • Kakan -07

Prova den bör du väl absolut göra. Som du säger, hur kul är det om den inte passar när ni väl ska förlova er?
    Det handlar ju inte om att du ska gå omkring med den, utan du provar för att se om den passar o sen lägger du tillbaka den.
    Man ska inte göra saker mer komplicerade eller omständiga än de behöver vara.

• Lady o Lufsen

Det kallas för "skrock"
    Det har man möjlighet att tacka nej till att tro på...

• Joleen

jag tycker att du ska prova den. jag har varit förlovad en gång tidigare och vi provade INTE ringen innan. När vi bytte ringar på restaurangen var allt bra men uppe i hotellrummet på natten låg min dåvarande och kämpade för att få av sig ringen utan att jag skulle märka det för den var för liten. Fingret svullnade och det blev en väldig massa jobb. När vi sedan lämnade den till guldsmeden bankade han ut den och inskriptionen försvann nästan vilket var tråkigt!

• Yllo

Det är klart att du ska prova den Det är ju stor skillnad mellan att prova ringen och "ha den på sig" före förlovningen. Hade jag fått min vigselring i god tid före bröllopet så hade jag helt klart provat den lite nu och då Jag provade även förlovningsringen lite i smyg innan den officiellt hamnade på fingret.

• stormvind

Jag har "provat" min flera gånger!!! Det kan ju hända att fingret har växt!?

• Michelle86

Ja, ok då ska jag väl prova ringen när vi hämtat dem då.. Ska bli så himla kul att se den på riktigt.. Hoppas den blir lika fin som jag tänkt mig bara

• Soleil

jag tycker du ska prova för att få rätt storlek, inte så kul att behöva lämna in den det första man gör!

• Joli-07

Jag har aldrig hört att man inte får prova sin egen förlovningsring innan förlovningen
    Däremot har jag hört att man inte ska prova andras förlovningsringar för då blir man inte gift enligt skrock.

Som tur är så tror jag inte på skrock och vi följer inte något sånt på bröllopet!
    Varför ska vi lägga en massa pengar på onödiga saker som tex strumpeband. Och varför ska man ha fotografering efter vigseln för annars betyder det otur när det egentligen är värdelöst för gästerna att vänta osv.
    Tänk vad kul det måste varit för dem som hittat på allt skrock!
    Och jobbigt för alla som går på det....

Svar på tråden Får man prova ringen ?