• Pumpki­n
    Äldre 15 Jan 17:32
    1281860 visningar
    5697 svar
    5697
    1281860

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

    Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

    2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

    December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

    2008
    Januari
    12/1 Mysan98

    Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

    Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

    Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

    Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

    Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

    Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 12:15
    #0

    Själv så undrar jag för jämnan om vi är riktigt friska som lägger så mycket pengar på en dag

  • Brud 2008
    Äldre 13 Apr 12:21
    #0

    Ja herregud, det undrar jag alltid! Grejen är liksom att vårt bröllop kommer att bli dyrare än de flestas bara för att jag inte kunde hitta någon lämplig lokal där man får ha mat och dricka med sig. Lokalen är jätteviktig för oss, däremot inte maten eller vinet som hade funkat med lite billigare. Så visst tänker jag på hela tiden om det inte går att dra ner på något...

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 12:34
    #0

    För egentligen ska man ju leva i nuet, eller hur? Och i nuet måste jag ha nya kläder, vi måste ha nya möbler till nya lägenheten osv, men nej, det går inte eftersom vi ska spara till bröllop. Och tänk så många resor man skulle kunna göra för de pengarna!

    Men samtidigt så vill vi ju gifta oss, och vi vill gifta oss innan det är dags för barn - vilket det snart är. Jag kan tillägga att jag har världens åldersnoja

  • MrsNyb­erg2B
    Äldre 13 Apr 14:04
    #0

    Vilket väder det är!!! Jag är helt förvånad, från snö till soloch20gradervarmt på två sekunder. Skönt, oh ja! Men man hinner ju inte sitta framför datorn och hänga med i tråden.. Alltid är det någonting i vägen, är det inte jobb är det bra väder

    Idag har vi varit väldigt produktiva, min sambo och jag. Peter har ju påsklov så vi kan umgås på dagtid, idag har vi därför tränat och varit och dumpat massa papper och konservburkar, pantat burkar osv. Nu ska vi snart slå oss ned med en god köttfärspaj och sallad innan jag ska iväg och jobba. Mest bara kvällsjobb nuförtiden tycker jag.. Visserligen inte så långa turer, vilket kan vara bra eftersom jag inte mår supertoppen - men ändå trist, för det är ju då man kan umgås med Peter..

    Norrsken - För att svara på din fråga om planen (visst är jag snabb i vändningarna?!?!?): Planen blir JÖNKÖPING! Därifrån, nästan, kommer ju jag - dvs. samma som Eskilstuna för Peter - hemmaplan, och iaf lite aning om vad allting ligger och sådär, vart man vill bo och inte. SAMT - det bästa - närmare till åtminstone några kompisar och bra kommunikationer till dem som bor längre bort. Tittade in på intagningen för vårterminen i år, och då låg högskoleprovsandelen efter första intaget på 0,7 och i höstas låg intaget på 0,9 efter första och 0,6 efter andra. Jag hoppas ju och litegrann tror att mitt resultat kommer att räcka så att jag kommer in.. Så vi har ställt oss i alla bostadsköer som finns, och eventuellt tänkte vi kolla lite vad som finns att köpa också. Tidigare har jag inte tänkt på att man faktiskt kan göra det, köpa alltså, men det är ju en rimlig utväg... Förhoppningsvis kommer det kännas bra också, och då kan vi stanna där! Skulle vara skönt att börja rota sig lite, såhär på äldre dar..

    Har inte alls fått upp någon entusiasm för korten - jag lutar mer och mer åt att beställa för att jag är så trött på det nu. Fast det svider lite eftersom det är mer än många små kronor som runnit ut för att göra alla testkort.

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 14:09
    #0

    MrsNyberg: Aha, där ser man! Jönköping alltså... Där är det alltid dåligt väder (i alla fall när jag åker igenom )
    Låter ju toppen med skola och kommunikationer och allt, nästan som för mig fast jag kommer att få det jäkligt mycket tuffare om jag ska in på nån skola *suck* Bara att kämpa!

    Hehe, själv har jag knappt tänkt tanken på att det går att hyra, jag är helt klart fast i BR-träsket

  • Brud 2008
    Äldre 13 Apr 16:53
    #0

    Norrsken: Precis så är det för oss också. Vi har ju precis flyttat ihop i en större lägenhet och behöver egentligen massor av saker. Men jag tänker att efter bröllopet kan vi fixa allt det, det är ju bara ett drygt år kvar nu... Jag vill också absolut gifta mig innan vi skaffar barn, vi är båda lite gammaldags sådär (inte för att det är aktuellt med barn just nu, vi är ju väldigt unga och jag har 3 år kvar i skolan, men ändå).
    Men att du har åldersnoja kan jag verkligen inte förstå, herregud du är väl 22 år?! :D

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 18:55
    #0

    Men jag har haft åldersnoja sen jag var 18 typ

  • vårbru­d2008
    Äldre 13 Apr 18:57
    #0

    Här är jag i det fina vädret. Över 20 grader, strålande sol ch klar blå himmel.
    Sonen sover, sambon har den sista matchen för säsongen och jag sitter vid datorn dricker en öl, äter choklad och tar det lugnt.
    Ibland kan man ha bra dagar.....:)

    Jobbade med kollega Y i eftermiddags och det gick helt ok. Vi var ute hela eftermiddagen med barnen och spelade boule. Jag "spöade" alla barnen, ha ha ha ha vilken glädje.:) :) :)
    Ja, det är inte lätt för barnen att spela något med mig, jag hatar nämligen att förlora. Blir så tjurig då.

  • vårbru­d2008
    Äldre 13 Apr 19:32
    #0

    Ingen här???????????

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 20:59
    #0

    vårbrud:
    Låter som en mysig dag!

    Brud 2008:
    Vilket datum är det ni ska gifta er? Midsommarafton?

  • vårbru­d2008
    Äldre 13 Apr 21:01
    #0

    Norrsken
    Ja, det har faktiskt varit en bra dag.

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 21:06
    #0

    Min har varit helt OK också, köpte en jättefin klänning på BikBok

  • vårbru­d2008
    Äldre 13 Apr 21:09
    #0

    Norrsken
    Till fest eller vardags?????????

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 21:11
    #0

    Bådeoch skulle jag tro, men tanken var till vardags

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 21:12
    #0

    Nej, nu slänger jag upp en ny tråd. Den som inte gett mig en hemsida eller datum får helt enkelt acceptera det men är lika omtyckt ändå

    Återkommer med länk.

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Apr 21:21
    #0
  • drömbr­ud
    Äldre 15 Apr 15:59
    #0

    Wehej! Då kilar jag över till nya tråden

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare