• mirrree

Vigselring!?

Frieri...

Min pojkvän vill fria med ring, så jag försöker ge lite hintar om hur den ska se ut. Problemet är bara att jag inte vet hur jag vill ha den. En vigselring är ju någonting man alltid har på sig så det måste ju matcha med allt. Jag älskar smycken. Jag har alltid på mig olika halsband och örhängen. Kruxet är bara att jag verkligen ogillar när man blandar rött och vitt guld.

Så det första problemet är huu löser man det om jag tar en ring i vitt guld. Ska jag aldrig mer använda mina röda guldsmycken är ska jag ta av mig ringen om jag vill ha dem på mig.

Det andra problemet är att jag tycker egentligen inte om att ha ring på mig. Tycker att det bara är i vägen. Så jag har hittentills aldrig använt ring. Så jag vill ha en smidig ring som inte är i vägen.

Sist men inte minst så vill jag att ringen ska vara annorlunda och inte så "tjejig". Men den ska inte se maskulin ut heller. Jag kommer inte att ha någon förlovningsring, tycker att det räcker med en.

Så är det någon som har några bra tips. Jag vill ha den i vitt guld och gärna med någon sten på och helst inte välvd. Jag har kikat på vigselringar.com men inte hittat något av intresse.

• Svar på tråden Vigselring!?
  • Strumpan.

Han kan ju låna eller köpa en provisorisk ring och sen kan ni kolla ut en senare. Eller så kan ni kolla ut en före han friar.

• erkiperki

En idé är ju att ha en ring som det är både rött och vitt guld i så matchar det till alla smycken :)

• Fru Cinderella

Klart du kan ha guldsmycken i rödguld även om du har en rint i vitt, tycker jag i alla fall..

Om du är intresserad av andra material kanske du ska kolla in titanringar.com kan ge lite inspiration, lycka till!

Just ja, inte för o stampa ner på småsaker. Men ska han fria med en vigselring? Du menar förlovnignsring va?

• Bruden blå

annorlunda, inte iväg, inte tjejig, tycker inte om att ha ring på sig... hmm tänker.
    -Tatuerad ring.
    -Titanring.
    -gult grönt eller rosa guld.
    -hammrad ring.

• Fru Cinderella

.. en frödel med titanringar är för övrigt att de är väldigt lätta.. känns knappt på fingret.

• mirrree

Nope, vill bara ha en ring så det får böi vigselringen

• tågjäntan

I USA är vigsel och förlovningsring oftast samma. Förlovningsringen är det stora med sten/stenar och sedan bygger man på den lite till vigseln med guld/silver. Själva ringdelen är ofta myckt smalare än vad vi har här.

Svar på tråden Vigselring!?