• Nennie06

Desolett 28?

Har precis varit och hämtat ut denna sortens p-piller. har aldrig tidigare ätit någon sort (varken mini eller p). Undrar om det finns någon annan som har erfarenheter av just detta märke (positiva som negativa)..är väl medveten och att det skiljer från person till person men skulle vara intressant att veta.
    Mvh.hennie

• Svar på tråden Desolett 28?
  • pickolina

Har själv aldrig ätit Desolett men tänkte tipsa om att anv sökfunktionen, om du inte redan gjort det... :)

• ladymarmelade

Jag åt Desolett 28 i flera år, innan jag fick barn, och det fungerade utmärkt! Fick byta efter att jag fick barn, eftersom de då inte var "starka" nog, utan gav mig små mellanblödningar då och då. Men vad jag minns så hade jag bara positiva erfarenheter av dem.

• bruttan85

Här är en som testat det mesta och det värsta jag varit med om var ju just Desolett. Usch fy blä. Vill inte skrämma dig men jag var en psycobitch så länge jag gick på de pillerna, deprimerad och IRRITERAD jämt och ständigt. Ifs i kombination med ett helv*te till jobb och dygnsrytm och allt sånt. Men märkte markant skillnad när jag bytte. Dessutom så var jag snustorr, hade alltid ont och det sved och brände under och efter sex. Så om du får såna biverkningar kan det bero på Desolett.

• fröken sprakfåle

Håller med föregående skrivare. Åt bara Desolette i ett halvår men fy fasiken vilken år. Gick ner 10 kilo på 4 månader, fick högt blodtryck och hjärtklappning. Jag provade ett par olika sorters p-piller så nu vet ju inte jag om det berodde just på att det var desolette, hade nog fått de där symtomen oavsett piller.

Satte istället in en p-stav som funkade jättebra. Har nu haft p-stav i snart 6 år och ingen mens under lika lång tid=)

• fröken sprakfåle

desolett menade jag...=)

Svar på tråden Desolett 28?