• bride2be!!!

Sebtemberbrudar 2007!!

Hej alla Septemberbrudar och grattis alla ni som ska gifta er! Vilken underbar tid vi har framför oss! Själv tänker jag på bröllopet flera gånger per dag med ett leende om läpparna
    Frågan är: hur långt har ni kommer i planeringen? Har jag missat nåt så här långt?
    Vi gifter oss 1. september 2007 och har:
    köpt klänning (Maggie Sotteros Royal Romance - recommenderas på det starkaste!!), hyrt festtält, ordnat med catering då vi planerar ha buffé, fått ja från tärna, best man, toastmaster/madam. Studerar katalogen för kryssning till karibien, men inte bokat resa än, bröllopsnatt på hotell är fixat, transport till och från kyrkan (för oss själva, gästlistan är klar (110+ gäster, man gifter sig bara en gång!)och kyrkan är självklart bokat.
    Känns som vi hänger med för det är ju mkt som inte kan göras före typ 3 månader innan. Några tankar kring detta?
    Ha en kanonbra kväll alla!

• Svar på tråden Sebtemberbrudar 2007!!
  • FruÖlandstok

skönt å se att det finns nån mer själ som inte har allt under kontroll ännu ;) vi gifter oss 1/9 å förhoppningsvis har vi lokalen, den är bokad men vi har inte inspekterat den ännu så vi får väl se.. annars så.. är väl inget ordnat..

jo gästlistan faktiskt =) den gjorde vi innan vi började snegla på lokaler..

• Blivande fru Eriksson

OJ!!! Vi har inte bokat nåt än. Har bara kommit fram till att vi ska gifta oss i september troligast den 1:a. Får ju panik när jag läser vad ni har gjort redan...

• CHP

HEEJ!

Gifter mig den 29 sep i sjövik. Har oxå bokat kyrka, festlokal. buffe, tårta, frisör, tärnor, toastmadame klart. Gästlistan klar blir ca 107 st fast lokalen tar typ 100 st så ja vet inte hur ja ska lösa detta.. vi har skurit nog som de är på listan "suck" håller på spånar på inbjudningskorten, tänkte göra dom själv men har bara köpt papper som går i färgeran som vi sk aha som tema! Tror på septeber de är så vackert ute då! Ha de got allihopa

• bride2be!!!

Blivande fru Eriksson

Få inte panik, det är fler som inte börjar 1 år i förväg med planeringen. Om ni är lite flexibla hittar ni säkert kyrka o festlokal, men det beror ju kanske lite vart du kommer i från.

Det viktigaste är väl att boka kyrka o lokal snart så inte allt är fullbokat. Sen fotograf (vi spanar lite nu på priser och tillgänglighet och det är ingen brådska har fotograferna sagt och de är ju skönt att veta), allt annat brukar lösa sig. Det är ju inte ett "magisk" dato som 070707 eller 080808.

Klänning och inbjudan behöver man ju inte tänka på än egentligen om man inte har sin drömklänning som en letar efter.

Lycka till

• Louise14

Hej, ytterligare en septemberbrud som anmäler sig till tjänstgöring!! Gifter mig den 1 september och har mycket klart!

lokal, kyrka, toastmaster, maten , frisören, sminket, tårtan, snart menyn....... det enda som fattas är klänningen.

Men jag håller med Majorskan, när man har kommit till Maj, så går tiden så himla fort, och allting stänger, så lika bra att ha allting klart tills dess..i allafall de som gifter sig i början av månaden.

Vart skall ni alla gifta er ( kyrka ) coh var har ni festen?

• FruÖlandstok

Åh, trevligt att se att det finns fler som ska gifta sig 1:a september..

Vi gifter oss i Nybro.. utanför hembygdsgården där vi också ska ha festen på kvällen.. mao ingen kyrka..

• Blivande fru Eriksson

Vi har inte ens bestämt vart vi ska gifta oss.
    Vi velar mellan kyrkan där vi bor och kyrkan där jag kommer ifrån. Vi försöker att komma på vad som blir smidigast, att hans släkt får åka 60 mil eller min...

Jag tycker på ett sätt att vi ska gifta oss där vi bor men samtidigt så ser jag fördelar med att gifta oss i "min" kyrka. Det blir billigare lokal, min mamma kommer att kunna hjälpa till att fixa mat och sånt mycket lättare (jag vet att hon vill) och sånt. Vi tänker ha ett riktigt lågbudgetbröllop...
    Sen så blir det lättare att inkvartera alla gäster hos min släkt än att fixa inkvartering för min släkt. Min släkt bor i villor, här bor de flesta i lägenhet...

Hur skulle ni ha gjort??

• FruÖlandstok

Blivande fru Eriksson
    Vi är i samma sits ungefär.. Det är 100 mil mellan min släkt och min sambos släkt.

Vårt beslut stannade på att fira hos min släkt, dels för att den är närmare men också för att vi ska ha ett budgetbröllop och det blir billigare för oss att vara hos min familj. Hela min släkt bara längtar efter ett bröllop och alla ställer upp helhjärtat medan hans släkt har haft bröllop varje år de senaste åren så dom tyckte det skulle bli ganska skönt att bara resa ner och gå på bröllop utan någon planering.

Men hade min släkt bott längre bort had evi nog varit där ändå då jag vet att vi får större hjälp med mat och allt sånt vi ska fixa själv..

Svårt val dock!

• Louise14

Ölandstok: Åh, jag känner flera stycken om kommer från Nybro, vad lustigt! Sorry, inte mening att vara sådan, men för mig var det ett självklart val att gifta mig i kyrkan, så glömmer ibland bort det andra alternativet.

Hur gammal är du? Kanske har massa gemensamma bekanta.. hi hi

• FruÖlandstok

Louise14
    Jag är faktiskt från Kalmar egentligen.. men min mamma bor mitt emellan trekanten och nybro och eftersom vi inte hittade nån lokal vi riktigt gillade i Kalmar blev det Nybro.. =)

Angående kyrka så tar jag inte illa upp så.. vet att det är vanligast.. faktum med att det är ganska roligt för alla vi berättat för har sagt "men ni ska väl inte gifta er i kyrkan". Så väl känner folk oss iaf.. varken jag eller min sambo är med i svenska kyrkan heller så det känns ganska naturligt.. fast det hade kanske varit roligt å chocka alla med ett klassisk kyrkbröllop.. ;)

Hm.. jag är 24år.. fyller 25 i slutet.. med andra ord är jag 82:a
    själv? vart gifter ni er och så?

• MrsMe

En till september-(blivande)brud
    Vi har oxå hunnit med att fixa en del

* kyrka
    * lokal med färdigt buffépaket
    * klänningsmodell finns i mitt huvud ska "bara" sys. Har köpt tyg.
    * Fotograf (en av mina närmsta vänner är proffs)
    * Tärna
    * skor

Men jag har förstått att det är 1000 saker kvar.

• Blivande fru Eriksson

Ett steg på väg... Igår bestämde vi oss (nästan iaf) för att vi ska gifta oss där min släkt bor.
    Bara resten kvar...

Svar på tråden Sebtemberbrudar 2007!!