• mammaK
    Äldre 9 Jan 15:46
    7916 visningar
    46 svar
    46
    7916

    Gotlandsbrudar-07

    Är det fler än jag som gifter mig på gotland i sommar?

  • Svar på tråden Gotlandsbrudar-07
  • mammaK
    Äldre 24 Jan 15:49
    #0

    Jomen jag tyckte jag kände igen fönstret. Så jag tror jag vet. Favoritklänningen var verkligen jättefin och dukningen ser jättebra ut.

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:50
    #0

    Tack!

    Ruinen ligger väldigt nära Domkyrkan och är rund. Som du ser har den lite tak vilket kan vara bra i februari...

  • mammaK
    Äldre 24 Jan 15:53
    #0

    J det måste vara den jag tänker på! Perfekt med tak! Det finns inte på vår=) Så det är bara att hoppas att det inte blir regn eller att vädret har kommit av sig helt så att vi har snöstorm=)

  • Gotlan­d -08
    Äldre 24 Jan 15:55
    #0

    Ska hålla tummarna!

  • mammaK
    Äldre 24 Jan 15:58
    #0

    Vad bra=)

  • gota
    Äldre 25 Jan 10:55
    #0

    Sitter och funderar på Visby Domkyrka, där många i släkten har döpts. Är det någon som har någon erfarenhet därifrån?

    Tänker på att det är pelare i vägen för gästerna, ser de verkligen brudparet?

  • Jenny i Englan­d
    Äldre 25 Jan 11:27
    #0

    Gotland-08

    Jag tror kuvertpriset pa Wisby Hotell hamnade pa ca 650 kr per gast, da ingick mingeldrink, forratt, varmratt, efteratt, vin till maten, tarta, kaffe och varmkorv till vickning. Vi tyckte det var hur prisvart som helst med tanke pa att dukning, serveringspersonal osv ingar. Barnen (under 8 ar) kostade bara 200 kr styck. Det enda negativa var att det var ratt hutlosa priser i baren pa kvallen (vi hade betalabar), 106 kr for en G&T tyckte jag var lite mycket...

    Vad det galler boende sa hade vi 27 engelsman, 8 amerikaner och en hel dros svenskar som behovde boende under medeltidsveckan... sa vi bokade tidigt (i oktober-05, vi gifte oss i augusti-06) Snack Strandby. Vi bokade 10 stugor som alla kan ta 6 personer och sa bodde de flesta gasterna det och det var KANON! Stugorna ar alldeles nya och priset ar ungefar 1500 kr natten (delat pa 6), desstuom var det jattetrevligt att ha sa manga samlade. Vi hade fotbollsmatch (Sverige-England) och grillfest kvallen innan brollopet som VERKLIGEN uppskattades, alla traffade varandra redan da och festade. Hur mysigt som helst att umgas med slakt och vanner i den helt fantastiska gotlandska solnedgangen... ahhhhh *ljuva minnen*

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 14:43
    #0

    gota: Min bror gifte sig i Domkyrkan och den är verkligen jättefin. Han och hans fru gifte sig i stora salen och då satt alla så pass långt fram att det gick bra. Den är ju så stor...

    Jag har också varit på bröllop i lilla salen, där är inga pelare (vad jag kommer ihåg). Det var superfint och mer ombonat och mysigt.

    Jenny i England: Tack för din info. Bra pris tycker jag. Tyvärr är väl barpriserna hutlösa över allt i Visby, speciellt på sommaren... Ska ner till ön på sportlovet och prata med lite olika människor så får vi se hur vi gör med festen och boendet.

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 18:33
    #0

    mammaK: Såg i en gammal tråd att du skulle på fest i Odd Fellow lokalen i december. Hur var lokalen?

  • mammaK
    Äldre 25 Jan 18:54
    #0

    Lokalen var helt ok, men klara nackdelar var att vi inte fick öppna fönstrena för grannarna hade sagt till och man får inte spela musik längre än till halv ett-ett.
    Men annars var det en bra och fin lokal.

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 18:58
    #0

    Halv ett, ett...då kan man stryka den från listan Får väl hålla mig tills jag åker ner, men det är ju så kul och fundera.

    Det är verkligen klurigt att hitta festlokaler i Visby där man kan ta med sig egen mat och dryck...

  • mammaK
    Äldre 25 Jan 19:09
    #0

    Ja tyvärr är jag inte så himla bra på det området för vi hade bestämt lokal innan vi letade.=)

  • Gotlan­d -08
    Äldre 25 Jan 19:19
    #0

    Skönt att ha det klart! Vi får väl se hur det går för oss...

  • chriss­a
    Äldre 10 Feb 12:51
    #0

    Hej!

    jag gifter mig på Gotland den 4 augusti-07.

  • mammaK
    Äldre 12 Feb 08:11
    #0

    hej! vad kul!

  • PennyJ­enny
    Äldre 12 Feb 09:39
    #0

    Gifter mig på ön 18 augusti i Träkumla kyrka och har festen tvärs över vägen från kyrkan i Träkumla Boende och Festvåning.

Svar på tråden Gotlandsbrudar-07