Hon antar sig vara självklar tärna!
Jag vet inte vad jag ska göra...
Jag och min sambo planerar bröllop 2008 och vi har redan börjat fixa med saker och så. Därför en dag tog jag med min mamma och min barndoms kompis på bröllopsmässa för att välja brudklänning, inget annat. Det var det enda jag var intresserad av. Och nu i efterhand tar hon för givet att hon skall vara min tärna! Jag har inte frågat och hon har inte frågat om vem som ska vara det. Vi har gått i skolan tillsammans och varit med om mycket tillsammans men innan förra året träffades vi kanske 3 ggr per år, fast vi bor 3 mil ifrån varandra... Hon känner lixom inte mig längre. När vi träffas är det bara minnen från skolan hon pratar om och jag har ju kommit förb det... Jag har ju min bästa kompis som jag vill ska vara min tärna... Jag vet inte vad jag ska göra! Har pratat med min sambo om det och han vil heller inte att hon skall vara min tärna, just för att hon inte känner mig längre på samma sätt och för att jag inte tror att hon uppskattar det på samma sätt som min bästa kompis gör... Hur ska jag säga till henne att jag vil ha min bästa komis istället... Hon kommer bli riktigt sur. Men jag vill inte offra min lycka på vår dag för att göra henne glad... Help, somebody?