Det é väl inget viktigt!!!
Känner mig så frustrerad!!! Lever tillsammans med en underbar man sedan dryga 5 år. Sambo sedan 3 år tillbaka och nyligen inflyttade i nytt gemensamt hus. 35 och 38 år, ordnad bra ekonomi, fasta jobb sedan länge, katter, bra sociala relationer osv osv.
Ännu inga barn, men vi jobbar på det...
Nåväl, för mig som "gammaldags tjej" känns det viktigt att vi är gifta eller i alla fall förlovade innan vi blir föräldrar. Jag har tidigare levt sambo under 9 år, men kände då ingen längtan att gifta mig - det var alltså inte rätt karl!
Nu vet jag att jag vill dela resten av mitt liv med nuvarande och känner att det är viktigt att vi då symboliskt "deklarerar" att det är VI.
Min sambo anser dock att - "Det är inte viktigt för mig" Det räcker väl som det är.
NÄHÄ!!! Varje gång jag nu tar det på tal känns det som jag försöker "tvinga" fram ett frieri och det känns absolut inte rätt. Jag har insett att drömmen om ett romantiskt kyrkbröllop inte finns i denna atmosfär, men ett litet romantiskt borgerligt men några goda vänner/föräldrar kan jag väl få....
Jag blir ledsen för jag känner mig som världens skurk, inget bröllop - inga barn... men den ekvationen går ju inte ihop. Det ena finns det ju en tids deadline på... SUCK!