• Tina23

ibumetin o alkohol?

nu e jag helt fundersam här... om man har tagit en ibumetin klockan halv ett på dan, hur länge måste man vänta innan man kan dricka alkohol? är det nån som kan svara snabbt för jag sitter nu här med en starkcider

• Svar på tråden ibumetin o alkohol?
  • Diddisen

Ja inte för att du bryr dej nu kanske.

Men det är inte farligt att dricka en cider 6 timmar efter att man tagit en tablett. Inget man ska göra varje dag kanske. men däremot är det väl inte så bra om du skulle ta en hel karta ibumentin tillsammans med en hela brännvin.

nu kommer väl andra att skriva att man ju kan bli förgiftad är man blandar alkohol med tabletter. Men det är ju inte så att hon direkt blandar i det här fallet.

Men om du nu skulle blivit förgiftad så kan du ju berätta det så ska jag genast erkänna mina fel.

• Maggie s

Jag tror inte heller det gör någon skada, men men man ska nog inte göra det för ofta då kan levern komma till skada:)

• Pomodoro

Ibuprofen (Ibumetin) ar OK, men inte paracetamol

• kackelmaja

jag har rakat blanda diverse varktabletter med alkohol vid olika tillfallen, tom "skoljt ner" varktablett med tex ol el vin. Peppar peppar sa mar jag som en prinsessa anda, men alla ar ju olika sa det ar inget jag rekommenderar. Fast jag TROR att om det bara handlar om ngn enstaka gang man tagit en tablett och sen dricker sa gor det ingen skada om man ar frisk i ovrigt.

• viktualia

Håller helt med Pomodoro!

Har snetänt på kombinationen Alvedon och vin en gång...
    Ibumetin och all sköns sprit går däremot bra!

Svar på tråden ibumetin o alkohol?