• Soya

Fisar...

Jag och min sambo är inte överens och då vill jag fråga er om er åsikt.

Jag påstår att man kan fisa pyttelite (släppa ut lite-lite gaser) utan att känna att man har släppt sig (nu pratar jag inte luktmässigt utan om att känna det i kroppen att man fiser).

Min sambo (M2B) håller inte med.

Vad tror ni? :D

• Svar på tråden Fisar...
  • pickolina

Ingen aning.. Tror inte det. Fast teoretiskt måste det väl vara möjligt eftersom man kan göra det i sömnen. Vi gör ju egentligen många saker omedvetet, både när vi sover och är vakna...så varför inte egentligen... :)

Får man fråga hur denna, lite udda, diskussion uppstod mellan er? *fniss*

• Shannon

finns ju en prutt-tråd på familjeliv som är rätt kul

• Soya

Diskussionen uppkom efter att vi suttit ett antal gånger tätt intill och kramats i tv-soffan och känt en fislukt och ingen av oss påstår sig vara den skyldiga. Och då menar jag helt ärligt, vi kan erkänna såna saker för varandra! :D:D

• martinibruden

Jo vi fiser flera gånger i timmen utan att vara medvetna om det. Jag har läst medicin så jag vet!!!!

• pickolina

martinibruden - Ah, där fick vi svaret.. Coolt! :)

Soya - Ni har inte djur då? De brukar vara riktiga hejare på att fisa illa.. Speciellt hundar! Huah...

• martinibruden

min kille skyller alltid på katten när det luktar fis. Men det är ALDRIG katten!:D

• Shannon

pruttar är skitroliga... nu när jag äter lactiplus så pruttar jag nästan aldrig.. så himla tråkigt!!!

• Soya

martinibruden
    tack för svaret då du studerat ämnet! :D:D *fniss*

Näee.. Vi har katter men de har vid dessa tillfällen inte varit i närheten.. :)

Undrar om man själv är "immun" mot lukten av sina egna fisar. Ibland så undrar man ju om det luktar även om man själv inte känner det efteråt. Det kanske sticker i någon annans näsa.. *bläk*

Intressant ämne!!! :D:D:D:D

• pickolina

Jag tycker att jag brukar känna om mina luktar eller inte. Samma sak om jag varit på toa...

• Rosenhaga

De som låter brukar oftast inte lukta tycker jag.

• pickolina

Rosenhaga - Då har du inte träffat min mamma! ;) :D *asg*

• pickolina

Rosenhaga - Fast jag håller med dig. Jag tycker oxå att det tenderar att vara så många gånger... :)

• Rosenhaga

*garvar*

Vilket helsikes samtalsämne, egentligen! Men min man skulle kunna delta i OS och förmodligen placera sig i finalen.

Lilla jag...nähhh *ser såååå oskyldig ut* inte jag, inte.

*korsar fingrarna bakom ryggen*

• wifetobe07

Detta var en kul tråd :)

Har ni tänkt på en sak, när man fiser själv tycker man inte att det luktar så illa... Men om det är någon annan...uhhhh

Fundera på dethär: ni sitter i soffan med er kille och släpper en fjärt, känner lukten och skrattar gott åt er själva för att den luktar så illa (men eftersom det är er egen är det mest kul). Men om då killen säger: "jag pruttade också precis, det är min som luktar". Då blir ju lukten genast mycket äckligare, eller hur???

Svar på tråden Fisar...