• cosmic_

HJÄLP

Hej alla!

Är i desperat behov av hjälp. Jag och min sambo ska förlova oss natten mellan 23/12 och 24/12. Min sambo har väl kanske lite svårt för att tänka sig vad en prinsess dröm är för en tjej, jag är väldigt gammaldags och jag har inga planer på att förlova mig fler ggr än 1. Han säger bara att man kan väl bara sätta på ringen så är det klart, men jag vill ha lite mer romantik än så. Ngn som har nåt tips som jag kan ge honom. Vad man ska säga och hur han kan få lite stämning på det hela. Vore tacksam om det kan gå så snabbt som möjligt eftersom dagen närmar sig med stormsteg.

• Svar på tråden HJÄLP
  • lillprinsessan

Han kanske skulle kunna läsa en dikt om kärlek eller något. Är ganska lätta att hitta sådana här på Bt.

• Fru Cinderella

Nej inga tips.. låt honom improvisera. Säg att du är en old fashioned girl.. be honom överasska dig! Han borde kunna luska utan din hjälp

Jag som också är lite gammaldags tycker att planerad romantik inte är romantik alls.

• cosmic_

Jag vill inte heller ha planerad romantik, men jag vill han ska anstränga sig lite iaf så man känner sig speciell

• lillprinsessan

Om han inte har "det i sig" kan det vara svårt...

• cosmic_

Jag upplever inte det som han har det i sig... Det känns nästan bara tillgjort när han försöker.

• Fru Cinderella

Kan bli väldigt krystat med något planerat också t.ex en dikt. Tror det ändå är bättre att han gör själv vad som känns bäst. Du kanske kan tipsa om att korka upp en flaska champange och utföra en skål för er två.. lite mindre press på det kanske?!

• cosmic_

Ingen dum idé med champagne... Vi ska ändå in till stan senare idag så kanske kan ge han lite pikar då :)

• fröken Inga

Oh, vad spännande.
    Minns att när vi bytte ringar, då lagade jag en riktig festmåltid. Han hade jobbat hela dan och när han slutade hade alla affärer stängt så han kunde inte köpa med några rosor som han planerat. Istället hittade han en tobaksbutik där han köpte två rekordlånga cigarrer. Den ena rökte vi ihop och den andra har vi sparat. Vi åt gott skålade och bytte ringar. Blev en fin kväll fast den inte var särskilt planerad

• cosmic_

Det gick bra får man väl säga... Det blev inte natten mellan 23:e och 24:e som planerat eftersom vi var på julfest och båda två var trötta redan vid 22 tiden. Så kring 12 tiden mitt på dagen på julafton när jag satt vid datan och slöade så gick han plötsligt ner på knä och friade. Oplanerat och mysigt.

• zleepy

Låter härligt, sådär spontant och oplanerat som det ska vara .. : )

Själv tog jag det på tröskeln till våran lägenhet med rosor i famnen och ringen i asken när min dam öppnade dörren : )

Svar på tråden HJÄLP