• Fru Cinderella

Cascada!

Samma datum och samma stad.. *skrattar* Det var lite kul tycker jag :)

Kollade på "När gifter vi oss"-listan

• Svar på tråden Cascada!
  • cascada

Hallå Cinderella!!

Ja jag såg att oxå att vi har samma datum och bor i samma stad!
    Kul!!
    Kände sig lite ensam då i början när man började "hänga" här på BT...men nu verkar det vara flera aprilbrudar, men inte från samma stad dock så det är ju lite kul att det är någon mer Linköpings brud som gifter sig i april(och samma datum).

Hur går det för er i planeringen?
    Har ni bestämmt hur ni vill ha det osv?
    Vi (jag) är nog rätt säker på hur jag vill ha det, men det kan ju tyvärr ändras för jag är sån velig person (haha).
    Men jag ser fram emot januari för då ska min klänning komma, ska bli spännande att prova den för jag har aldrig provat den modellen...utan bara en annan ur Nixas kollektion för att veta vilken strl jag skulle ha.
    Hoppas det fortfarande känns som drömklänningen när den kommer!!

• Fru Cinderella

*tihi* Jag fick tag på dig kul

jo då det går framåt, betalade in depositionen på festlokalen idag, så nu är Sörstads Herrgård officielt bokad. Har även bokat frisör och är på god väg med fotografen..

Min klänning kommer inte förns den 19 feb. Kan knappt vänta...

• sommarbrud 2007

cascada

Vi gifter oss först i juli men blev lite nyfiken. Har din klänning kommit ännu?

• cascada

Hej sommarbrud 2007!

Ja, nu har min klänning kommit och jag är så nöjd med den.
    Var lite rädd för att den inte skulle se ut som gjorde i katalogen, men det gjorde den verkligen.
    Men den var för trång ...men det går att lägga ut så som tur är. Men lite tråkigt att man inte kunde prova klänningen i helhet.

Har du bestämt dig vad du ska ha för klänning, du kanske redan köpt en?
    Ligger ni bra till i planeringen?

• sommarbrud 2007

Cascada

Vad härligt att du blev så nöjd!! Och jätteskönt att det gick att ordna storleken. Förstår dock om du blir ivrig och vill prova den direkt ;) skulle jag också bli.

Min klänningen hänger redan i garderoben och var det första som inhandlades...hade tur och hittade den fort. Annars så har vi bokat mycket av det stora. Inbjudningarna gick ut för två veckor sedan, vigselförrättare, lokal, mat, fotograf, frisör m.m men annars har vi en hel del detaljplanering kvar men jag känner mig lugn med tidsplaneringen.

Hur ligger ni själva till? Har nerverna börjat kännas ännu?

• cascada

Sommarbrud 2007:

Vi ligger bra till i planeringen...frisör, fotograf, hotell, kyrka och lokal är bokat. Vi ska ha buffe på våret bröllop men vill provsmaka först innan vi bestämmer oss och det tänkte vi skulle göra till helgen.
    Sen har vi inhandlat lite till dekorationen och lite annat små plock...väntar på lite grejer från panduro, sen ska jag börja dekorera ljuslyktorna vi ska ha.
    Våra inbjudningar gick oxå ut för två veckor sen och hittils har 16 st av 49 tackat ja, inga nej svar än.
    Har ni fått in några svar än?
    Är lite nyfiken...vart ska ni gifta er?
    Vad har du köpt för klänning?
    Jo faktiskt så känner jag av bröllopsnerverna lite, speciellt när man håller på att förbereda lite till festen.
    änns så overkligt att man ska gifta sig!!
    Hur känner du?
    När dagen D väl är här så kommer det vara många fjärilar i magen! Men det är ju 3 månader kvar...

• Fru Cinderella

cascada

Vilket ställe är det ni bokat *nyfiken*

• cascada

Cinderella:

Vi kommer gifta oss i Landeryds kyrka och ha festen på Landeryds gården som ligger i Hjulsbro, bara ca några minuters bilväg från kyrkan.
    Såg att ni ska gifta er på Sörstad Herrgård. Har sett er fina hemsida.
    Hur går det för er i planeringen?

• Fru Cinderella

cascada
    Ah oki då vet jag.. har ingen aning om stället dock, har aldrig vart där. Med det är säkert jättefint.

Japp Sörstad blir det här, samma för sommarbrud 2007 också, lite kul faktiskt ;)

Jo då går verkligen framåt här.. har nog bestämt/bokat allt. Har bara lite saker kvar att köpa/göra.. det är lite kul faktiskt. Inbjudningarna har gått ut nu med.

• sommarbrud 2007

Cascada

Vi ska gifta oss vid Sörstad Herrgård 7/7. Tiden kan inte gå fort nog. Längtar!! Ni har iallafall bara tre månader kvar :) (även om jag förstår att även det känns länge). Just nu är bröllopsnerverna lugna men det går i vågor och lär öka ju närmre man kommer. Det är så stort att gifta sig!!
    22 av 52 har tackat ja till inbjudan. Vill inte säga så mycket om klänningen eftersom flera som kommer på bröllopet kan hitta hit. Men det är en vit klänning utan släp (så jag kan dansa ordentligt) med fina detaljer baktill. Mycket fin!

Va mysigt att du ska dekorera ljuslyktorna!

Vet du hur du ska göra med sminkning? Vet inte själv var jag ska vända mig riktigt.

• Fru Cinderella

sommarbrud 2007

Tiden går fortare än man tror ;)

• cascada

Sommarbrud 2007:

Kul att så många redan svarat på inbjudan!
    Än har vi inte fått fler svar, men det droppar väl in eftersom.

Jag ska göra min uppsättning på e-hair och även bli sminkad där.
    Men annars kan man ju vända sig till bl a Face eller make up store för sminkningen.
    Har du bokat frisör? Vilken?
    Hon kanske sminkar oxå?!
    Först hade jag tänkt att sminka mig själv men jag vill bli riktigt ompysslad denna dag så jag kostar på mig det.

Kommer ni ha något färgtema?
    Vad kommer du ha för bukett?

Svar på tråden Cascada!