Jag har haft typ 4 olika sorters piller och haft stav en gång. De första p-pillrena (tredjegenerationen p-piller) jag fick fungerade inte alls då jag fick ständiga blödningar. Då fick jag starkare p-piller som var bra, men efter ett tag så ville inte barnmorskan att jag skulle ha dem längre då det var mcyekt skriverier om att det var farligare än vanliga p-piller. (är dålig på namner men tror det var mercelon och desolett som jag anävde då) Då var precis det här med p-stav nytt så jag tyckte det lät perfekt så jag satte in en sån, fick även då blödningar som aldrig slutade, barnmorskan ville då att jag skulle försöka hålla ut för att kroppen skulle vänja sig. Efter 5 månader stog jag itne ut längre och ställde krav på dem att det skulle ta ut staven. Efter det har jag haft Folumin (eller liknande är sååå dålig på att komma ihåg namn) de var jätte bra faktiskit, de gjorde inget om man glömde på några timmar, alltså inte som mini-piller som man måste ta exakt samma tid!
De senaste pillrena åt jag i 5 år och trivdes jätte bra med detta. Me nhar nu inte ätit p 10 månader och kan säga att det var så skönt att sluta, fick något mindre finnar, jämnare humör och mer lust. Sker som jag inte märkt när "de kom" alltså när jag började med pillrena men som jag märkte som något positivt när jag slutade.
Jag har alltså inget bra råd att ge dig, bara dela med mig av mina erfarenheter. Det bästa är iaf att prata med kunning personal våga prata om sin aegna farhågor och få rätt fakta på en gång.