• J+J

hyra häst för en dag- till min m2b

Vet att ninm2b vill ut o rida i det fria för en dag men det är jätte svårt att hitta ett ställe där det går att hyra två hästar med "ledare" för några timmar. Själv är jag van ryttare sedan barns ben men han vill så gärna..... några tipps någon..???
    hjälp mig

• Svar på tråden hyra häst för en dag- till min m2b
  • fru Vargtass

Jag fattade inte riktigt, vill du ha någon som leder hästen eller vill du ha en "ridledare" som är med på turen? För det senare borde inte vara så svårt att hitta. Har du provat söka på turridning på internet? Annars kan du alltid ringa till miljö- och hälsoskyddsförvaltningen i din kommun och fråga. Bäst är att prata med djurskyddsinspektören. De som har turridning och liknande ska nämligen ha tillstånd enligt djurskyddslagen, och det är miljö- och hälsa som utfärdar dessa tillstånd.

Lycka till!

• J+J

tack för tippset!! ja jag menade att ha en rid ledare.. gärna någon i skåne bor nämligen i trelleborg.. kanske någon med hästar här nere som vill tjäna extra till sitt bröllop??

• amira

kanske det finns någon i närheten som har islandshästsridning, nästan vem som helst kan ju rida de snälla hästarna. Jag hade med mig mina systrar till en ridskola medm bara islandshästar och vi var med på en uteritt på stranden. Mina systrar har aldrig ridit trots att jag alltid har haft häst och det var inga problem alls. Båda sa att det var som att sitta i en fåtölj...

• amira

vi hyrde islandshästar utanför falkenberg, men det borde ju finnas på fler ställen

Svar på tråden hyra häst för en dag- till min m2b