• humm

Vad händer då?

Hej,
    Nu har jag fyra kartor p-piller kvar sedan tänker jag sluta med dem! Så får vi se vad som händer... någon som har någon erfarnehet av hur det känns efter att ha slutat med piller efter att ha ätit dem LäNGE!

Vill gärna ha lite erfarenhet av hur lång tid det tar innan det blir några bebisar, jag vet att det varierar vill bara ha lite hobby-statistik.
    /A

• Svar på tråden Vad händer då?
  • Jexxie

Jag slutade med p-piller efter 5 år, och det var helt underbart! Man mår så mycket bättre, fast man inte exakt kan beskriva på vilket sätt man mår bättre. Man märker inte hur det känns undertiden man äter p-piller, men efteråt! Vill aldrig börja igen... Man går ner i vikt, sex-lusten ökar och man känner sig gladare! Bebisar har jag dock ingen erfarenhet av än, men det är ju olika från person till person hur lång tid det dröjer. Jag har en kompis som blev gravid med en gång och en annan som försökte i flera år. Lycka till!

• kär fortfarande!

Hej hopp!

Jag åt för några år sedan Trionetta under några år.. och jag hade inga biverkningar av dem, när jag slutade kände jag ingen som helst skillnad! så det var liksom bara att sluta äta dem.. nu är jag i en ny relation och ska börja äta p-piller igen, hoppas det går lika bra denna gång! lycka till!

• Pumpkin

Jag slutade med p-piller i våras, efter att ha ätit dom i 6 år. Vilken lättnad! Jag trodde inte att p-pillrena påverkade mig mycket alls (förutom sexlusten), men OJ så fel jag hade! Nu har jag ett humör (både på gott och ont i och för sig ) och jag känner mig liksom... hmm... mer levande Det tillsammans med att jag helt plötsligt vägde 5kg mindre på väldigt kort tid är såklart klara fördelar

Dom enda nackdelarna jag kan komma på är att man inte har lika stenkoll på mensen (även om jag börjar lära mig mönstret) och att jag efter nån månad började få problem med finnar. Men med rätt produkter så löser sig det med

• Hummingbird

Hej!

Jag slutade äta p-piller för ca 1 1/2 månad sedan.
    Den stora nackdelen jag har märkt av är min hy! Jag har fått väldigt dålig hy, finnar och små röda prickar. Jag har tyvärr inte gått ner i vikt (det vore en bra effekt!)och känner ingen direkt ingen ökad eller minskad sexlust.
    De första veckorna var mitt humör upp och ner men nu känner jag mig som jag brukar.

Svar på tråden Vad händer då?