• fröken Inga

Någon som provat ProAim minishots?

Någon som provat ProAim minishots? Jag har precis köpt såna. Det hjar stått mycket i media men det vore roligt att höra från nån som själv testat.

• Svar på tråden Någon som provat ProAim minishots?
  • Forsfors

det är jag också nyfiken på, skulle vara roligt att höra någon oberoende part berätta om dem

• fröken Inga

Hehe, touchei! Nu har jag hunnit prova dem. De mättar, thats it. Inga mirakulösa viktnedgångar men visst de tjänar sitt syfte. Ska köra en nutrilettvecka nästa vecka och se om de hjälper att hålla hungern borta...

• Flummig

Jag ska nog faktist testa, skulle vara skönt med lite ''mättnadskänsla''.

• vixen not a tramp

Men borde inte psylliumfrö (felstavat säkert) fylla samma funktion då? Det sväller ju i magen. Enligt Anna Skipper i alla fall...

• vixen not a tramp

"Pulvriserade indiska psylliumskal används världen över som bulkmedel."

Från Risentas hemsida

• jocelyn

Har bara sett reklamen. Enda "bantningspreparat" jag provat är ett proteintillskott/näringstillskott som gav en läskig mättnad och som fungerar bra om man håller på med GI eller liknande. minns dock ej namnet, tror det är "helt vanligt proteinpulver" som man köper i hälsokostaffärer.

• vixen not a tramp

Jag skulle vilja veta mer om detta helt vanliga proteinpulver" Varför var det en läskig mättnads känsla? Gick du ner i vikt? Ja, lite allt möjligt får du gärna berätta!

• jocelyn

Ja alltså jag minns inte namnet men jag tror man kan köpa det lite varstans. Man blandade 3 msk med vatten och drack...det blev nästan obehagligt, tror det innehöll ca 70% protein. Att bli SÅ mätt av ett glas med "oboy" eller vad man nu ska kalla det kändes obehagligt. Jag var inte beredd alls.
    Vet inte om det hjälper en att gå ner i vikt direkt, jag provade det eftersom min mamma höll på med GI-metoden och då hade proteinpulvret som extra näring för att motverka hunger på kvällen.

• vixen not a tramp

Jag är nämligen sååå dålig på att få i mig protein, så jag skulle verkligen behhöva ett sånt tillskott som inte innehåller en massa kalorier utan typ bara protein. Jag får mig väl ge mig iväg ut och kolla!

• lotta49

Jag kan tipsa om ett protein pulver som heter Ultra Pro 3 och som testades som tio-i-topp av GI Viktkoll nyligen. Det drack jag till mellanmål eller när jag blev hungrig under alla faser. Det finns i olika smaker och finns att köpa på www.powerexpress.se. Detta kan jag verkligen rekommendera

• vixen not a tramp

Tack för tipset, det ska jag kolla upp!

• lotta49

Hej igen! jag har än så länge bara hittat den där, tycker det är ett bra ställe att köpa den på. Dock kan jag tycka att det är synd att den inte finns i mindre förpackningar men man kan inte få allt. jag rekommenderar vaniljen eftersom den kan du blanda med alla olika sorters frukter och bär. Mintchoklad kanske inte är någon höjdare i längden, man tröttnar nog rätt fort. Jag blandade med hallon,blåbär vad jag än var sugen på tillsammans med lite lättmjölk eller naturell youghurt om jag ville ha den tjockare. Jättemumsigt, man står sig länge och det funkar!!

• vixen not a tramp

Med risk för att låta dum, tog du den enbart som en måltid? Eller som ett koplement? Är den low cal eller bulkar den upp?

• lotta49

jag tog den som ett mellanmål men också en drink på morgonen, sen en promenad på 45 min och sedan frukost. Så mitt upplägg var under en dag: drink(promenad)frukost)drink, lunch, vanligt mellis tex en youghurt, lite keso,nötter någon frukt och sedan middag. Sen efter rivstarten enligt GI så tog jag även en före och efter träning innan jag senare på kvällen åt middag. Här kommer info om pulvret ifrån tillverkaren: VINNARE I GI VIKTKOLLS STORA PROTEINTEST
    Nu finns även Ultra Pro 3 även i Mintchoklad
    Ultra Pro 3 är det mest prisvärda proteinpulvret med extremt hög kvalitet från Pirate Gold, överlägset bästa köp och bäst i vår smaktest.
    Vi har tagit fram ett proteinpulver efter de senaste forskningsrönen. Det blev ?Ultra Pro 3?, där de tre mest effektiva proteinkällorna finns med, vassle (snabba), ägg albumin (medium) och kasein(långsamma).
    Flera studier tyder på att proteinupptaget maximeras om man intar rätt mängd av olika typer istället för en källa där upptaget sker under en kortare tid. Nu förlängs proteinupptaget (näst intill en time-release effekt) och kroppen får längre tid på sig att ta upp proteinet och därigenom får du ett jämnare och mer effektivt upptag.
    Ultra Pro 3 har förstärkts med en rad viktiga vitaminer och andra näringsämnen för att försäkra bästa upptag, laddning och immunförvar, lipoinsyra, kalium, kalcium, magnesium, vitamin C, B2, B3, B5, B6 och B12.
    Ultra Pro 3 är lättmixat och vi har jobbat hårt på att det inte enbart ska vara högsta klass på proteinet utan även på smaken, varje drink ska vara något att se fram emot att dricka?inte en plåga.
    Varje servering på 30g (ca3skopor) pulver innehåller: 23.5g protein, 0.6g fett och 1.3g kolhydrater och en burk på 2500g innehåller hela 83 serveringar.
    Med 3 Way Pro från Pirate Gold, Piratens eget kvalitets märke får du:
    ·En jämnare utsöndring av protein i blodet ger bättre förutsättning för proteinupptag i musklerna och minskar katabolismen
    ·Snabba, medel och långsamma proteiner skapar en anabol och antikatabol miljö genom att hålla en jämn och hög kvävebalans i blodet.
    ·Kraftig antioxiderande effekt tack vare lipoinsyra och vitaminer
    ·Perfekt support vid alla typer av träning och faser, uppbyggning, underhåll eller diet/deff.
    Dosering: Tag en servering till måltiden eller mellanmålet, gärna till frukost och det sista du tar innan du går till sängs. Hoppas du fått lite mer info

• vixen not a tramp

Låter ju verkligen bra, men känns meckigt att beställa, skulle hellre handla i affär. Känns lite dyrt oxå, men det verkar ju bra och blir inte dyrt i längden, men tänk om jag inte gillar smaken?

Svar på tråden Någon som provat ProAim minishots?