• finnbrud

silverringar

Äntligen har vi fått tummen ut att titta efter förlovningsringar... Kanske på tiden eftersom vi gifter oss till sommaren..
    Grejjen är att min sambo vill ha silver... Han har ganska mkt. smycken och allt i silver. Han har alltid gillat det.
    Men var hittar man snygga förlovningsringar i silver??? I sta´n blir man ju idiotförklarad...
    Han vill inte ha vittguld...

Jag är oerhört tacksam för svar!!

• Svar på tråden silverringar
  • Fru Cinderella

Eller kanske din i guld och vitguld, för o matcha lite grann?

• finnbrud

Tack för tipsen!
    Vi vill ju ha lika dana ringar! Annars känns det ju inte rätt lixom, och jag kan lika gärna ha silver som guld...

september mys:
    har svårt att hitta olika modeller på sidan.. måste man kontakta honom för info om vad han har? eller hur gjorde ni?

• Sister of the Night

Oj vad många som har synpunkter på vad man kunde ha _istället_ för silver *S*

Tydligen vill paret ha just silver, vad är haken liksom? ;) :)

• Fru Cinderella

Kanske bara det att silver inte är något långvarigt material..

• Sister of the Night

Jag funderede lite på det... Men hur känsligt är det - egentligen?
    Många gamla smycken är ju i silver (att det svartnar lte tycker jag personligen är ursnyggt!:))

• Fru Cinderella

Jag tänkte mer att det inte är så tåligt mot ex. stötar. När det gäller buklighet och så.. men jag kan ha fel.

• Sister of the Night

Ingen aning faktiskt!

Det är ju inte särskilt vanligt att ha silver i sin vigsel- eller förlovningsring, kan ju finnas någon praktisk anledning bakom. Eller så är det bara ren tradition, att det "ska" vara guld/vitguld...
    Men den egna smaken måste helt klart få råda i frågan! :)

• Fru Cinderella

Ja ja det är klart! Vi har ju titan så.. vi ville inte heller ha guld.

• anne på grönkulla

Nja, huvudinvändningen av praktiska skäl är väl egentligen att inte blanda en ring i silver med t ex en guldring bredvid, då guldringen då riskerar att nöta ner silvret.

Sen tycker inte jag heller att man måste ha likadana ringar.

Men mitt råd till TS är egentligen att se sig om så brett som möjligt - det finns ju en massa länkar här i smyckestrådar som kan ge inspiration.

• Afrodite 4/8-07

Oh det finns ju en hel del fina silverringar. även andra material som stål, järn, titan är jättesnyggt.
    dom vanliga nätbutikerna har dom flesta lite silver, titan, järn, stål, blandmaterial.
    www.vigselbutiken.se
    jempguld.se
    kalevala (googla fram adressen)

• Sister of the Night

Cinderella

Ja, titan verkar ha blivit rätt stort faktiskt. Själv väljer jag den klassiska guldringen... :)

Men åter till TS; strunta i vad säljaren tycker, ni vet förmodligen bäst själva vad ni vill ha.
    Jag undrar lite över om det är någon särskild stil ni är ute efter? För släta silverringar i olika storlekar brukar ju finnas överallt tycker jag. Hur tänkte ni er - ska det vara stenar eller annan dekor på?

• finnbrud

Tack för alla tips!

Beträffande stil, så vill vi väl inte ha en helt slät (blir för snabbt repig), men den får ju inte vara allt för gropig heller... (svårt att hålla rent) Sedan vill jag att det ska finnas liknande med sten som vi kan använda vid vigseln, eller om man köper en x-tra och lägger i stenar där i... Det sissta kanske blir snyggarst...

• Sister of the Night

Men vad sägs om en hamrad modell då?De är ju båderustika men inte så alldles plottriga.

Att köpa en (eller två, om även han ska ha en vid vigseln också)extra kan ju vara en bra idé, då vet ni ju att de blir likadana. Sen kan man ju undra vad det kostar att låta fatta in stenar, men det borde ju inte vara dyrare/krångligare än på en guldring? *spanar frågande ut över BT's anhängare*

• finnbrud

Det låter ju som ett bra alternativ!
    Och jag som inte får tag i gubben förän på måndag... *suck* Gissa om jag vill berätta att jag är ett steg närmre lösningen på vårat lilla ringproblem!

• Sister of the Night

Oj, vad kul att du gillar idén :)

Det är ju kalassvårt att ge vettiga råd till någon man inte känner alls, smaken är ju så väldigt olika.

Jag tror nog att det skulle bli fint i alla fall!

• September mys

mailade till lennart på lgu och berättade vilka mått vi ville ha.
    sambon ville ha 10 mm bred och jag ville ha 2 på 5mm var. sen fick vi hem en"mojäng" som man kunde mäta storleken med =) skönt att prova hemma faktiskt, och under hela dagen eftersom storleken kan variera beroende på hur varmt det är osv...
    från det första mailet skickades tog det 2v innan ringarna satt på våra fingrar.
    visst är de inte så stöt tåliga men man tar ju ändå av dom när man sportar, diskar osv..
    vi fastnade för deras "feta" silver ringar som det står om på sidan köpte vigselringen på samma gång eftersom det var så billigt... men det är lite jobbigt att ha den liggandes i en låda *asgarv*
    efterson de är så grova kan man säkert slipa ner dom om de skulle bli för repiga en dag, och det var inte heller några problem med att sätta dit stenar.
    skicka ett mail och kolla

• Grönöga

Vi har ringar i silver från Efva Attling. Har haft dem ett bra tag nu o de är forfarande väldigt fina! Däremor har jag hört att det är när man INTE använder dem som de kan bli lite svarta pga att hudens naturliga fetter skyddar dem när de sitter på. Våra är inte de minsta svarta. Många av hennes ringar i guld gå att få i silver.

Svar på tråden silverringar