• chiqitita

Svullen mage efter ha slutat med p-piller!

Jag slutade äta p-piller för ca fem veckor sen. Jag har varit samma vikt i alla år och alltid varit smal och haft en platt mage. Nu är magen helt plötsligt svullen och det ser ut som om jag är i tredje månaden! Jag är inte med barn då vi inte ens har varit tillsammans sen jag lade av med p-piller. Så är detta en av roliga biverkningar sedan man slutar med p-piller??? Dålig hy ska vi inte prata om. Finnar har börjat poppa upp lite här och där som om man vore i tonåren igen.
    Inte visste jag att p-pillrena gjorde sån skillnad på hyn! Vad jag saknar dom!!

• Svar på tråden Svullen mage efter ha slutat med p-piller!
  • Hummingbird

Jag slutade äta p-piller för tre veckor sedan och känner verkligen igen mig! Är tjock, frukansvärd dålig hy och nästan värst av allt mitt humör är mest i botten.
    Jag hoppas att det inte håller på så för länge....

• pickolina

Det kan vara så att p-pillerna (hormonerna) gjorde din hy fin.. Men det behöver inte vara så, det kan vara så att det är just omställningen (hormonobalansen) som blir nu pga att du slutat tillföra hormoner som gör din hy dålig.. I sådana fall så kommer hyn bli fin igen så snart din kropp återfunnit sin balans..vilket tyvärr kan ta tid ibland....

Magen lär säkert oxå vara ett tecken på att kroppen är i lite obalans just nu...

Ha tålamod, det tar tid för kroppen att anpassa sig... Både när man börjar och slutar och självklart, denna "medicin" påverkar ju kroppens egen hormonbalans.

• chiqitita

Skönt att höra att man inte är ensam iallafall. Tycker bara att det tog lång tid innan kroppen reagerade. Jag slutade ju att äta p-piller för över fem veckor sen. Det är väl bara att vänta och se.
    Tack för förklaringen!

Svar på tråden Svullen mage efter ha slutat med p-piller!