• Vezzla

Ömma bröst

Jag har så himla ömma bröst just nu och har haft det i 4-5dagar. Jag kan ibland ha det i typ en dag när det närmar sig mensen och så, men det stämmer inte riktigt att jag ska ha ömma bröst nu...

Vad kan det bero på? Är det någon som känner igen ovanligt långa perioder med ömma bröst... att det beror på nåt speciellt eller så?

Känns lite fånigt att fråga om, men det är inte så bekvämt och stör sexlivet lite...

• Svar på tråden Ömma bröst
  • famousfairy

skulle du kunna vara med barn?
    händer mig en gång... och det var jag..

• Skivbaren.nu

gravid?
    Ömma bröst kan vara ett tecken på att vara gravid.
    Vet en del får ömma bröst vid ägglossning, kan de vara de annars?
    Annar vet jag inte.
    Min bröst har ömmat under båda mina graviditeter, och nu då... men nu har jag avslutat amning med minsta barnet, men kroppen har inte förstått de ännu...

• Euglena

Jag får ganska ofta ont i brösten innan mensen. Ibland två veckor innan, alltså från ägglossningen tills blodet kommer och befriar mig :)
    Och så ömmar det olika mycket olika månader...

När mina bröst ömmar så vet jag att jag INTE är med barn :(

Jag har hört att det beror på vad man äter, att man ätit "för mycket" kolhydrater och produkter av vittmjöl (gott bröd och god pasta alltså :S men jag äter inte SÅ mycket av sånt..).
    Att lägga om kosten kan alltså hjälpa, men jag vet inte säkert.

• Pepparmyntan

Jag har precis samma upplevelse som Euglena.

• Yoni

Senast mina var ömma "utan anledning" så blev de två storlekar större... inte på en gång då (bara *booiing* liksom, det hade vart nåt) men över tiden. Hade ömma bröst till och från i några månader.

Så de kanske utökar sig liksom... *booiing*

• Vezzla

Jag tror inte att jag är med barn... hoppas inte det iaf

Det där med *booing* stämmer ganska bra, de ser enorma ut (även fast de inte är så stora egentligen, men jämfört med tidigare) Gubben märkte det t.o.m ;) Undrar om de sjunker tillbaka eller om de håller den här storleken... hmm måste köpa nya bh:ar i sånna fall.

Har fått köra bubbelvaddering ett par dar med både bh och tight sporttop så att de inte ska röra sig..

Svar på tråden Ömma bröst