• cissig

Hur känns det efter sex för "normala"

Hej!
    Den här rubriken låter konstig.. I know. Men något som aldrig jag har pratat med någon om är hur det känns efter sex. Själv får jag en enrom svullnadskänsla, som att jag fortfarande går omkring med hans penis i mig. Detta kan vara ett litet tag. Det kan även svida litegrann. Är detta normalt, eller hur brukar ni känna?

Kan ni efter avslutat samlag känna er precis som ni gjorde innan?

Tacksam för svar trots knäpp fråga ;)

• Svar på tråden Hur känns det efter sex för "normala"
  • missQ

jag kan också känna mig lite svullen men det brukar gå över efter ett tag. Ofta brukar jag känna mig kissnödig också

• Malin22

Svida brukar det inte göra men däremot är det ju svullet ett tag efteråt, det tar ju en stund innan erektionen lägger sig.

• jocelyn

Ja alltså blodtillströmningen gör ju att det vore konstigt om man kände sig totalt som vanligt där precis efteråt. Men ont ska det ju inte göra så då kan det hända att man antingen blev lite för ivrig eller att han råkat komma åt att "gnugga" mot mynningen på ditt urinrör...

• viktualia

beroende på hur hårt man har kört på, så kan jag känna mig lite öm men oftast känns det inget speciellt en stund efteråt.

däremot går jag ALLTID och kissar efteråt, ett bra sätt att förebygga urinvägsinfektioner och annat elände!

• S-T
    Menar ni att man kan låta bli och kissa? Det går inte för mig. :D

Jag får samma svullnadskänsla efter onani, och tycker den är rätt skön, faktiskt. Jag känner mig ofta välidgt lugn och gosig då. Kanske inte så roligt om man behöver dra på sig trosorna och springa iväg rätt snart efteråt...

Inget som irriterar mig, däremot kan det göra "ont" i klit*ris efteråt... eller bränna, som att jag skulle kunna komma en gång till.... Men gör jag det, bränner det ännu mera... ibland är det som om någon "sticker in en nål bakom", och det gör svinont i ett par sekunder.

Ingen aning om vad det beror på, dock...
  • pickolina

Svullnaden är erektionen. Kvinnor får oxå erektion, inte bara män.

Ömhet kan exempelvis bero på att man är ovan eller haft ovanligt vilt sex eller ovanligt länge osv...

Om det svider så kan det bero på samma sak. Det kan även bero på att man kanske inte varit tillräckligt upphetsad/våt.

Ha aldrig sex om du inte är tillräckligt upphetsad. Blir du inte tillräckligt våt så anv glidmedel. Kissa alltid efter sex.

Jag har varit med om att både jag och killen varit ömma i flera dagar efter vilda maratons... Men jag klagar absolut inte.... *s*

Vad jag menar är att det du beskriver låter helt normalt och inget att oroa sig över.

• lilla skrållan

Jag blir också alltid kissnödig efteråt! Kul att höra att andra reagerar likadant. Om jag inte är helt fokuserad på själva "akten" kan jag känna en obehagskänsla i underlivet efteråt, även om vi använt glidmedel. Känner igen den där brännande känslan också. Är jag däremot helt "in the mood" så känns det inget speciellt mer än svullnad, men den är inte obehaglig.

• Ida-maria

Att man känner sig kissnödig efteråt är för att mannens penis lixom nuddar kissblåsan under själva akten. Precis som när gravida tjejer blir kissnödiga väldigt ofta. Bebisen ligger precis bredvid kissblåsan och sparkar på den. Sen ska man alltid kissa efteråt för att "rensa kanalerna" så att säga!

• pickolina

Jag blir inte kissnödig efteråt, men jag går å kissar för att undvika att få obalans/svamp och sådana problem...

Svar på tråden Hur känns det efter sex för "normala"