Framkalla digitalbilder
Nu är det dags att börja framkalla alla dessa digitalbilder som togs på bröllopet.
Men var ska man göra det?!
Nån som har tips på en sida där det inte är svindyrt pris per bild? Bra paketpris kanske?
Nu är det dags att börja framkalla alla dessa digitalbilder som togs på bröllopet.
Men var ska man göra det?!
Nån som har tips på en sida där det inte är svindyrt pris per bild? Bra paketpris kanske?
www.crimson.se
kanonbra sida där det kostar 1 kr per bild om du beställer 100 eller fler. Där kan du även välja matt/blan, med eller utan ram utan extra kostnad. vi ska framkalla våra tackkort där och alla bröllopsbilder!
blank alltså menar jag
Åh! Vilken klippa! Det är precis det jag talar om!
Fler tips? (ännu billigare? )
Elgiganten....75 öre/st
siba och onoff brukar ju ha olika erbjudanden.. För nån månad sedan så framkallade jag över hundra kort för 59 öre/st på deras kampanj. Det är bara att kika runt och kolla vad de har för erbjudanden.
Tänk bara att vissa beskär de digitala korten upptill och ner till vid liggande format och på sidorna vid stående för att de ska passa till 10x15-måttet.
Crimson är jättebra då man direkt kan se i deras förhandsgranskning hur det blir.
Tusen tack!
Ja det där med beskärning kan ju vara bra att tänka på...
Fler tips i priskriget?
man kan ju alltid förhandsgranska hos crimson och beställa hos de andra.. beskärningen är ju densamma..
crimson.se är helt klart bäst tänk bara på att klicka bort "auto korrigeringen" för annars blir inte bilden exakt som den ser ut från er kamera eller cd, och då kan de bli andra toner på bilden än vad ni tänkt
Jag har provat att beställa hos lite olika leverantörer, både billigare och dyrare, men de som jag faktiskt har varit mest nöjd med (kvalitetsmässigt) är OnOff. De brukar, som någon tidigare nämnde, ha riktigt bra kampanjpriser!
Just det, jag vill varna lite för Korthuset också! Vi framkallade säkert 100 bilder där och de blev helt gröna! Allt gräs är självlysande och vi har fått helt "nya" gröna kläder.
Höstbrud_07
Gick ni inte och reklamerade korten då? Och i så fall, vad sa de?
Tittade på deras hemsida och Crimson verkar ju jättebra!
Proprint har gott rykte, undrar om inte de har någon kampanj just nu. Men jag vet inte om de är billiga eller dyra i vanliga fall. De hittar dem på nätet.
Vi brukar använda www.onskefoto.se och har varit nöjda hittills.
The,
Tyvärr så gjorde vi inte det... Det blev liksom aldrig av. Men det borde vi förstås ha gjort! Det kanske var en engångsföreteelse att det blev fel i framkallningen.
Höstbrud_07
Ja slut på nån färg i deras framkallningsystem eller något.. Synd om era kort. Men det är ju tur att det var digitala, då kan man ju alltid göra om beställningen..
Jag har inte prövat crimson, däremot OnOff. De använder samma labb som Teknikmagasinet, mfl, men brukar ha bra erbjudanden. Det jag är lite missnöjd med är dock tjockleken på fotopappret, eller snarare bristen på tjocklek. Mycket tunnare än fotopapper från analoga kameror. Har dock bara framkalat digitala bilder en gång, och vet därför inte hur det brukar vara.
Har man ett någolunda nytt office-paket på datorn har man ju vanligtvis MS Office Picture Manager under Office-verktyg. Det är ett väldigt basic bildhanteringsprogram där man bla kan beskära bilderna som man vill ha dem (ex 10x15 el 10x13), ta bort röda ögon, ect.
Eller photoshop! Finns det ett bättre program?!