• demilo

Har du gått ned mycket i vikt?

Jag undrar om det finns några här som har gått ned mycket i vikt och lyckats behålla den nya vikten.
    Jag har själv varit överviktig i större delen av mitt liv och har nu gått ned ca. 30kg och behållt vikten i 2år nu.

Det jag funderar lite på är hur tycker du själv att du har förändrats och då inte bara kroppsligt? Har omgivningen förändrat? Lite funderingar kring sådana ämnen.Jag tycker själv att jag har fått en helt annan syn på min egen kapacitet, och vågar ta för mig mycket mer. Andra som märkt några "inre" skillnader.
    (min tanke är att kolla om det finns underlag för att skriva en uppsats om ämnet).

• Svar på tråden Har du gått ned mycket i vikt?
  • Ellte

Jag har gått ner ca 30 kilo och ja jag har förändrats massor både på gott och ont. Mer utseendefixerad, tror mer på mig själv och vad jag klarar av, både mer framåt och...inte...för jag har inte "goa glada tjocka Linda" att gömma mig bakom. Jag har också vågat ta beslut jag inte tordats tidigare (tror det är vanligt)...

Omgivningen...nje... De behandlar mig som vanligt :) JAG själv är ju förvånad över att "nya bekantskaper" inte talar om för mig hur snygg jag är :D men de vet ju inte alls hur jag såg ut innan...

• demilo

Börjar med att tacka för svaret och gratulerar till viktminskningen.
    Passar på att fråga och det är bara att låta bli att svara om det blir för känsligt. Var du överviktig som ung? Dessutom vad var det som fick dig att gå ned i vikt?

• Ellte

Jag har alltid varit överviktig. Mulligt barn, tjock tonåring, fet senare :? faktiskt... Ätstörningar, ja...jag har hetsätit/tröstätit/straffätit (utan att kräkas).

Har varit med i VV två gånger och gått ner en hel del men tyvärr lyckats lägga på mig det igen eftersom jag inte ändrat "tänket". Så drogs det igång en "viktkampanj" på mitt jobb och jag tänkte att nu jäklar ;) Vi erbjöds att gå på iTrim som har både viktminskningsprogram, mental träning och fysisk träning och det har verkligen hjälpt mig att ändra både tankesätt, livsstil och beteende.

Du får gärna ställa hur mycket frågor du vill. Jag skäms varken för vad jag varit eller vad jag är :)

Grattis själv, starkt jobbat!!!

• demilo

Känner lika som du, skämms inte för vad jag varit och är mäkta stolt över vad jag åstadkommit. Håll huvudet högt!

• karinna

Har ingen egen erfarenhet av att gå ner mycket i vikt, men jag vill säga till er tjejer som har gjort det: NI ÄR FANTASTISKA!! Var stolta över er förändring för ingen som inte har gått igenom den kan nog föreställa sig vilken kamp det måste vara! Håll huvudet och svansen högt!

• mammaK

jag beundrar er! Grattis.
    Jag har massor att gå ner så ni får gärna komma med era recept på denna framgång

Svar på tråden Har du gått ned mycket i vikt?