• JimmysVeronica

Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!

Heej!
    Jag känner nu i efterhand att det är en del saker jag skulle vilja ha gjort ogort mm:

Speciellt:
    Sytt ihop under & överdelen eftersom att underdelen rasade vid altaret och alla såg stringen!

sen hade jag nog felat ha en till extra fotograf...

sen så var den en PUCKAD jävla familj som tog tårta innan brudparet!!! ( dom har fått sin utskällning )

Sen så kom samma familj utan kavaj fast d stod på inbjudan + att deras son som var brudnäbb kom i skitiga gympaskor.....

+ att jag nu efteråt känner att jag hade verkligen velat gå ner 10-20 kg till i vikt!!Kämpade dock på och gick ner 11 kg... men är inte alls nöjd nu efteråt....

fler som har saker som inte gick som planerat?

• Svar på tråden Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!
  • alvbröllop

jag förlorade en av mina bästa vänner på min bröllopsdag! Det hade jag velat ändra på - men men hon kan ha det!

Ringa samma dag som bästa väninnan gifter sig och tala om att hon inte kommer pga att jag inte bjudit hennes psykotiska "har gått på amfetamin sen han var femton" pojkvän.... då kan hon fanimej dra åt..... nä nån måtta på det får det va!

Hade nån av er velat ha en sån idiot på sitt bröllop!????

• Thindris

Tack, vad roligt att ni tycker om hemsidan Ska meddela min man att texten tydligen ser lustig ut för vissa... Vet att han varit jättenoga med att lägga in en massa grejer så att man ska kunna se hemsidan, oavsett webbläsare, program osv. Men han få kika på det igen

• vintern0712

Thindris: Jag har varit inne på er hemsida och har inte haft några som helst problem med att läsa texten.

SUPERTACK för dina tips! Jag är ju en otrolig detaljmänniska men jag vill gärna höra från andra liksom om deras detaljer... så man ser så att man inte missar något!

Det där med att åka till din pappas grav och lägga rosor lät väldigt vackert faktiskt. Jag har ju funderat på hur jag ska göra ang. min pappa. Tyvärr finns hans grav inte inte i den stad där vi gifter oss.

Måste ju bara säga att er hemsida är så HIMLA bra!!!! Där får man ständigt ny inspiration måste jag säga.

SUPERTACK för att du delar med dig av er dag!!!

• toppen

Thindris : Blev lite nyfiken på väskan ni hade där gästerna kunde lägga sina kort och eventuella pengar. Vad var det för väska och skrev ni i inbjudan att ni önskade er pengar? Hur skrev ni i så fall? Vi kommer också önska oss pengar och skulle behöva få lite inpiration.

• malle_1

Vintern 0712:

Jag tänker hedra min pappa genom en enskild blomma i buketten med en annan färg samt en sida i meny/ "in memoriam".

• Fru Brorsson

Jag satte brudbuketten på pappas grav dagen efter. Det kändes bra att göra det! :)

• Thindris

toppen

Vi skrev ihop en egen version av två olika dikter som vi hittat här på bt, såhär blev det:

Önskelista:

"Den finaste present vi kan få är en fantastisk bröllopsdag som vi får dela med våra nära och kära! Men då seden säger att gästerna ska ge gåvor till brudparet så har vi slagit våra
    kloka huvuden ihop och kommit fram till en önskelista.

Vi tänkte ge er ett litet tips
    på hur ni problem med bröllopsgåva löser vips
    Vi har tänkt och funderat
    och vårt innehav av husgeråd studerat
    Vi har redan brödrost, silverfat och vasar
    och allt annat man kan tänkas behöva i klasar
    Man kan snabbt konstatera
    att vi inte behöver mera
    Vår högsta önskan är att på bröllopssemester resa
    men efter bröllopsfinansiering är våra bankkonton ganska glesa
    Vi skulle därför hellre mottaga
    ett litet bidrag till denna saga
    Vill du hjälpa oss att vårt bröllop extra förgylla
    sätt då in en slant så att vi vår önskan kan uppfylla
    Vi ber er således strunta i paketen,
    och istället ge oss möjligheten
    att åka på en resa till solens land
    där vi kan få vandra på stranden hand i hand.

För att undvika att presentpengar försvinner ger vi Er förslaget att Ni kan, om Ni vill, sätta in pengarna på vårt bankkonto på föreningssparbanken och på bröllopsfesten kan Ni sedan överlämna ett kort exempelvis där Ni kan skriva hur mycket ni har gett.

Clearingnummer: xxxx
    Kontonummer: xxxxxxxxxxx"

Sedan köpte vi en barnreseväska, som finns i leksaksnutiker. Den avr röd med ett stort hjärta på. Den väskan stod framme bredvid välkomstdrinken så att gästerna kunde lämna sitt kort där, eventuella pengar osv. Funkade jättebra

• Thindris

vintern0712

Vad roligt att du finner vår sida inspirerande. Det är precis det vi hoppas, att få inspirera andra som vi själva blivit inspirerade här på bt

Efter vigseln gick mina yngre bröder, som var kyrkomarskalker, in i kyrkan och samlade ihop rosorna som vi hade längs altargången. Sen lämnade vi dem på kykrogården. Kändes så bra att få göra det... Kanske ni kan åka dit dagen innan eller dagen efter och göra en egen seremoni kring det? Följ ditt hjärta och gör det du känner är rätt. Själv var det min underbara man som föreslog att vi skulle göra såhär, han anade nog att jag tänkte en del på min pappa...

• vintern0712

Thindris: åh men det var ju en bra idé att samla ihop rosorna som man haft inne i kyrkan!

Det kommer att vara svårt den dagen man gifter sig... saknaden kommer verkligen att kännas. Att lägga blommor på graven när man är brudklädd... det hade faktiskt varit en jättefin gest måste jag säga...

Tack för att du berättar hur ni gjorde! Det är skönt att få förslag från andra.

• Thindris

vintern0712

Det var så lite så... Bröllopsdagen är det största jag har varit med om och det var mycket vi funderade kring som kändes viktigt... bla hur vi skulle kunna få pappa och farfar att kännas som en del av dagen fast de inte var med...

Jag vet att adnra hållit ett litet tal till dem, andra haft bilder inramade med sig osv. Kan man inte åka till graven kan man kanske ha en bild som man lägger en blomma vid, eller så kan man hålla ett litet tal om minnen och glädjeämnen kring den person som man önskar hade kunnat vara med... eller någon annan liten ceremoni...

• nenne78

alvbröllop
    näe verkligen inte! Förstår att du är upprörd, men det är hennes bekymmer - släpp det bakom dig och du känner nog själv att du gjorde rätt.

• svessan

hade jag gjort det idag så hade jag nog också sett över inbjudningslistan lite mer. Men vi la ändå mycket tid på den men tänkte lite fel.
    En annan sak var att stället vi var på var underbart vackert, låg perfekt, kostade inte skjortan och hade duktig personal så jag hade kanske inte bytt ställe men lokalerna var inte planerade för fest då baren och dansgolv låg så skilda så folk stod mest lite utspritt. Dansgolvet var nog ocså lite för stor för oss och inte direkt "inbjudande".

• Fru Cinderella

svessan

Vad var det ni hade velat ändra med inbjudningslistan? *nyfiken*

• lokatt

* vi (JAG) borde ha haft lite mer järnkoll: min far dök upp med vår son mer en en halvtimme sent till fotografen - min mamma delegerade den uppgiften till honom & gav fel adress... det var INTE nyttigt för mina nerver kan jag säga.

* vi borde ha lagt till en halvtimme eller mer i vår på ytan ganska generösa planering före vigseln - när studiofotograferingen fördröjdes för att jag började bli gråtfärdig blev det kaotiskt. vår utomhusfotografering efteråt blev stressad, och det hela slutade med att vi lämnade fotoplatsen på "fel" sida stan när vigseln egentligen skulle börja! frågan är om vår fotograf haft ngt körkort kvar om polisen sett oss...

* jag borde ha lagt ut ansvaret för allergianpassad dessert på ngn - nu glömdes det bort, pinsamt nog

* jag skulle också ha funderat ett varv till på inbjudningarna. för att slippa problem på en sida av min släkt drog jag/vi strecket liiite för tidigt, och det fanns ett par jag verkligen saknade.

* även vi lyckades glömma bort de där lite mer "formella" bilderna, och saknar alltså foton på hela brudföljet, familjebilder et c... (stressrelaterat, men synd iaf)

* slutligen blev jag faktiskt rätt putt på mamman till näbb 2 som dök upp okammad & med svarta klumpiga vinterkängor till den vita sidenklänningen vi skaffat - vårt enda önskemål var LJUSA skor...

till det vi är jättenöjda med hör:
    - att vi la de extra pengarna för en fantastisk, om än lite dyrare lokal med suverän personal & underbar, lyxig mat
    - dubbla fotografer (reportagestuk hela dagen samt studio)
    - att vi skaffade en barnvakt som tog hand om vår tvååring HEMMA, inte på festen, och hela upplägget med barnfritt (passar inte alla, men oss)

Svar på tråden Vi som e gifta..... saker vi är missnöjda me på bröllopsdagen!