* vi (JAG) borde ha haft lite mer järnkoll: min far dök upp med vår son mer en en halvtimme sent till fotografen - min mamma delegerade den uppgiften till honom & gav fel adress... det var INTE nyttigt för mina nerver kan jag säga.
* vi borde ha lagt till en halvtimme eller mer i vår på ytan ganska generösa planering före vigseln - när studiofotograferingen fördröjdes för att jag började bli gråtfärdig blev det kaotiskt. vår utomhusfotografering efteråt blev stressad, och det hela slutade med att vi lämnade fotoplatsen på "fel" sida stan när vigseln egentligen skulle börja! frågan är om vår fotograf haft ngt körkort kvar om polisen sett oss...
* jag borde ha lagt ut ansvaret för allergianpassad dessert på ngn - nu glömdes det bort, pinsamt nog
* jag skulle också ha funderat ett varv till på inbjudningarna. för att slippa problem på en sida av min släkt drog jag/vi strecket liiite för tidigt, och det fanns ett par jag verkligen saknade.
* även vi lyckades glömma bort de där lite mer "formella" bilderna, och saknar alltså foton på hela brudföljet, familjebilder et c... (stressrelaterat, men synd iaf)
* slutligen blev jag faktiskt rätt putt på mamman till näbb 2 som dök upp okammad & med svarta klumpiga vinterkängor till den vita sidenklänningen vi skaffat - vårt enda önskemål var LJUSA skor...
till det vi är jättenöjda med hör:
- att vi la de extra pengarna för en fantastisk, om än lite dyrare lokal med suverän personal & underbar, lyxig mat
- dubbla fotografer (reportagestuk hela dagen samt studio)
- att vi skaffade en barnvakt som tog hand om vår tvååring HEMMA, inte på festen, och hela upplägget med barnfritt (passar inte alla, men oss)