• xemxmax

kostnad/gäst

hej!
    jag och min sambo har diskuterat kostnader per bröllops gäst, hur mycket räknade/räknar ni på (mat, dricka etc)?
    de flesta av våra vänner som är gifta har räknat på 1000/person, men enligt budget verktyget här på bt så verkar det som att vi utan problem kan räkna 600/person. vad säger ni?

• Svar på tråden kostnad/gäst
  • Fru Cinderella

Vi kommer landa på 450 per gäst, på ett ungefär

• xemxmax

det låter ju jätte bra, fixar ni maten själva då?

• Fru Henax

Beror ju alldeles på upplägget. Vi kommer ha middagen på restaurant och de fixar med allt, dukning/blommor + mat och dryck så klart, och det kommer kosta lite drygt 1000,- /person.

• Fru Cinderella

Nope på restaurang.. buffé

• Gerda

Kuvertavgiften per person på feststället blir mellan 650-700kr/person för oss.

Mat(3-rätters eller en lyxigare grillbufé), personal, kock, dricka till maten, städning.

• Fru Cinderella

I vårt ingår mat, lokalhyra, personal, fördrink, två glas vin till maten, en avvec, kaffe, kaka, tårta, ljus och blommor på borden.

• Fru Cinderella

+ städning då så klart ;)

• xemxmax

kollade med ett catering ställe här och då skulle kostnaden bli c:a 500-600/gäst

• Clobberella

Maten kommer att kosta ca 500 kr per gäst, dryck köper vi in själva så det tillkommer.
    I vår lokal ingår hyra, städning mm, men man måste köpa mat för minst 20000 kr. Vi kommer att bli ca 40 personer så med restaurangens priser så hamnar vi ändå ungefär där.

• xemxmax

lokal har vi gratis, men mat, dryck och eventuell servering tillkommer. så är det för lite att räkna på 600-700/gäst?

• Gerda

TS

Kolla runt med cateringföretagen och se vilka paket de kan erbjuda er.

Skaffa er en bild av vilken service ni vill ha och få offerter!

Låter jätte bra tat ni ha lokalgratis!

Antar att ni får ta med eget dricka? Då blir det också billigare!

• xemxmax

ja, lokalen har allt utom vinglas (tänkte köpa massor på ikea ;)) , mat och dryck

• Gerda

xemxmax

Då tror jag att ni absolut får in städning, mat och dryck för 600-700kr/person. Men ring runt och begär offerter, så vet du prisläget där du bor.

• Lena+Mattias=sant

Jag skulle säga.

trerätters och alkoholhaltig dryck på resturang eller motsvarande ~1000kr/person

trerätters catering + egen dryck ~750kr/person

buffe catering +egen dryck ~500kr/person

laga mat själv + egen dryck ~250kr/person

Iaf har det sett ut ungefär så när jag har kollat runt.

• maljor

vårat kommer bli kanske 275kr/gäst men då har jag räknat med alkoholen till baren sen och vi ska ha bar till självkostnadspris så det kommer bli lite billigare... men då har jag räknat med dricka (alkohol, läsk, vatten och avec), maten, lokal, inköp av vinglas, champagneglas och dricksglas, linneservetter och serveringspersonal... städning och sådant ingick i lokalhyran på 950kr plus att vi kommer ha lokalen från onsdag till måndag =)

• gelin

Hej Maljor!

Vart ska du ha ditt bröllop?
    Vi letar också efter ett billigt alternativ till vårt bröllop.

• Brud 2006 - nu lycklig fru!

Vårt bröllop landade på ca 700 kr per gäst. Då ingick lokalen (med personal och städning och dekorationer), trerätters middag, lite snittar, bröllopstårta och all dryck (som vi fick ta med själva till lokalen). Som sagt, om man vill hålla nere kostnaderna är det bästa att hitta en lokal där man kan ta ed egen dryck!

• jocelyn

Vi går efter prislistor på olika ställen vi kan tänka oss att ha middagen och mat/dryck + lite att skåla i/alkoholfria drycker gör att det landar på 1000kr/gäst. Å andra sidan ingår då allt och vi slipper oroa oss för servering, matlagning, städning osv osv.

Svar på tråden kostnad/gäst