• TheSeaEagle

Enkät: Fria med köpt, lånad eller utan ring?

Hej,
    går i friar-tankar men inser att man verkligen är novis inom området.
    Nyfiken på hur folk gjort och skulle velat haft det gjort.
    Två frågor:
    1) När du eller din blivande friade, hade ni då A) köpta, B) lånade eller C)inga ringar alls (dvs ordnade ni med detta senare eller hade friaren tagit detta i egna händer?)
    2) Om du fick ändra, hur skulle du velat att det hade skötts? A, B eller C?

• Svar på tråden Enkät: Fria med köpt, lånad eller utan ring?
  • Fru Cinderella

När jag friade till min blivande man så hade jag ingen ring. Vi sparade ihop till ringarna och förlovade oss ett halvår senare på riktigt.

Om jag fick ändra.. så hade jag nog gärna blivit friad till och med en lånad ring så jag fick välja ut min favorit senare..

eller som i Sweet home alabama där han friar i butiken

• Kirsto

Vi hade inga ringar vid frieriet, utan gick tillsammans och köpte ringar. För oss var det viktigt att ringarna hörde ihop på nåt sätt, så det var bra att gå och titta tillsammans.

• AnnaHBG

Hej!
    Jag blev friad till med en enklare silverring. Vi gick sedan runt till olika guldsmeder och kollade på ringar tillsammans. Vi tog ganska lång tid på oss att ta slutgiltligt beslut och kollade på ringar i flera städer. Mest för att se på olika modeller.

Jag hade inte velat att han hade gått och köpt en ring innan att fria med. Tänk om man inte hade gillat den! Jag är väldigt nöjd med hur det skedde. Dessutom var det väldigt mysigt att gå runt i olika affärer och testa olika ringar och så..

Lycka till med frieriet!

• MissJay

Jag och min blivande make såg ut och köpte ringar tillsammans och förlovade oss planerat på vår årsdag då vi i hemlighet reste bort.

• InaHjärtarAdam

vi har köpt ringar tillsammans (igår :D )och sen ska min blivande fria till mej när jag minst anar det. jag hoppas att det blir snart för jag håller på att dö av längtan efter att få bli friad till och få ta på mej min fina ring

• NuÄrDetDags

Min m2b känner min smak så han gick och köpte ringen när vi var i England och friade samma kväll.

Jag tyckte det var perfekt att jag inte såg ringen innan, så blev det liksom två överraskningar.
    Som sagt, han vet att jag t.ex. gillar vitt i stället för rött guld och att jag gillar slätare ringar utan en massa krussiduller - men även om han hade varit helt ovetande och valt helt "fel" hade jag accepterat både ringen och frieriet och burit ringen med stolthet. En förlovningsring från honom kan helt enkelt inte vara ful.

• Brud 2008

Jag blev friad till med den riktiga ringen. Han valde, men vi hade tittat runt lite så att han visste ungefär vad jag gillade. Jag skulle aldrig vilja ha det på något annat sätt, detta var det bästa för oss och ringen är så fin :D

• annika75

Min blivande man friade i fjällen mitt under en slädfärd. Han hade köpt en ring (en fin men inte dyr alls, tror jag i alla fall...) som jag hade tills vi tittat ut ringar till oss tillsammans. Jag är jättenöjd med sättet han friade på och skulle inte vilja vara utan grejen att gå och titta på ringar ihop.

Hoppas att ditt frieri blir lyckat!

• SpookysKira

Min kara man friade med en ring som han valt ut at mig, utan min vetskap. Jag skulle inte andra nagonting, det var precis sa jag ville ha det, och min forlovningsring ar den vackraste jag sett. :)

Lycka till med frieriet!

• praline

Min blivande friade utan ring, gick sen ihop och beställde dem.

• Lilla Li

När min sambo friade så hade han köpt begagnade ringar billigt som frieriringar. Sedan valde vi ut våra riktiga ringar tillsammans. Jag hade inte velat ändra på det alls, på det här sättet fick ju jag också vara med och välja min ring. :D

• Sofia08

Jag och min sambo ska kolla ut ringar tillsammans, sedan tänkte jag lämna över frieriet, eller själva förlovningen, till honom. Han får överraska mig vid passande tillfälle. Friat har vi nog gjort flera gånger båda två redan...bara det att vi inte har haft råd med några ringar än...Men nu börjar det närma sig Lycka till!!

• tree

Min blivande man friade som överaskning! one knee, chmapage and diamond ring! vi hade pratade om det för länge sen och även tittade på ringar. då, hade han köpt den bästa ring och friade på en picnic innan vi checkade in till yasaragi spa i Hasseludden! det var helt perfekt. sen nästa dag gick vi ut för att välj en ring för honom (föratt jag hade altid sagt att ville köpa ringen för honom).

• tree

InaHjärtarAdam

har han friade ännu?!

• 26maj2007

förlovningen bestämde vi tillsammans och det var jätte mysigt. snart 7 år sedan .

Min sambo friade förra året. då gick han ner på knä och hade 10 röda rosor och ett patket med pilgrim halsband och öronhänge .

vi har bestämt att båda vill ha nya ringar när vi ska gifta oss. så vi ska åka och prata med guldsmeden i början av nästa år.

Svar på tråden Enkät: Fria med köpt, lånad eller utan ring?