• Brud i City

9 juni...dumt datum i studenttider?

Hej ni som gifter er den 9 juni! Jg behöver råd, eller snarar peptalk.

Jag har fått lite ont i magen då jag kom på att detta är den typiska studenthelgen och det är allmänt kaos nere på stan med trafik och skräniga ungdomar. Visst, vi gifter oss på eftermiddagen, men under själva dagen ska det ju åkas fram och tillbaka till frisör, blomsteraffär, fotograf och dyl. Blir det trafikstockning skiter sig ju allt. Det är ingen höjdare heller om våra gäster får problem att hitta parkering.

Ni som också ska gifta er samma datum, hur tänker ni, förstorar jag upp detta? Hoppas det!

• Svar på tråden 9 juni...dumt datum i studenttider?
  • Brud i City

Kan tillägga att jag ska gifta mig i Stockholm...är det någon fler som ska gifta sig den 9/6 i Stockholm?

Är det någon förresten som vet hur det är med studentfirning på helgen? Jag kanske har fått detta om bakfoten...det kanske är i första hand dagen innan, fredagen den 8/6 som de flesta går ut skolan. Har förgäves letat på nätet efter information om skolavslutningar.

• Brud i City

Inga fler som ska gifta sig detta datum i Stockholm?

• Pepparmyntan

Skolorna i Stockholm och dess förorter har ju olika slutdatum. Skolavslutningarna börjar från slutet på maj och håller nog på till mitten på juni. Borde nog vara ok med bröllop så länge du håller dig borta från ställen som sergelstorg och runt Hamngatan osv där det är väldigt mycket student ekipage som kör.

• Brud i City

Tack för svar pepparmyntan. Du har nog helt rätt, känns bättre nu. Blev lite hispig :)

• Susanne, Lund

Håller med pepparmyntan. Alla skolor slutar inte samtidigt och verkligen inte på en lördag! Det är nog lungt.

• Ulrikas

Fast tror du det är så mycket folk i rörelser på en lördag. Ingen tar studenten på lördagen utan kanske på fredagen och det är då ungdomarna festar.. Fast jag kanske har fel, jag ska själv gifta mig den 9 juni och har inte haft en tanke på studentfirandet.. ;)

• Brud i City

Hej Ulrikas,

Du har nog helt rätt, men jag vet att en del skolor med många avgångsklasser delar upp själva utspringet. Kanske inte lika vanligt i Stockholm som övriga orter. Jag lägger ner min oro nu, tack alla för svar.

• Brud 2008

Det måste vara länge sedan du tog studenten om ni gick i skolan på lördagar ;)

• Ulrikas

och förresten.. ungdomarna ligger säkert bakfulla på lördagen och orkar inte gå ut förren på kvällen ;)

• Brud i City

brud 2008

Var själv på ett studentfirande i våras just en lördag. Om en skola har många avggångsklasser är det inte ovanligt att man löser det på detta sätt. Har själv släkt som inte kan komma på mitt bröllop för att de ska ta studenten på lördagen.

Svar på tråden 9 juni...dumt datum i studenttider?