• Tjej87

Tandblekning

Har länge funderat på att bleka tänderna eftersom de är väldigt gula.
    säkert inget som nån annan tänker på, men för mej e de jobbigt och kan man göra nåt åt det så varför inte?

Tycker att det är onödigt dyrt att gå till tandläkaren, jag funderar mer på typ "Simple Smile" som dom gör reklman för här på BT, eller någon annan sort man använder hemma.
    Någon som har testat?

• Svar på tråden Tandblekning
  • xemxmax

crest whitestrips är jätte bra, har använt dem i flera år. tandläkare i usa rekomenderar dem!

• Tjej87

hehe javisst finns det en massa trådar, de kollade jag innan...men de finns ju inga svar i dom, eller e de min dator som e knäpp..?

jag e mest orolig för o få ilningar i tänderna..för de har ja som de är redan =S eller inte alltid, men säg att jag tar några cider på krogen o inte borstar tänderna innan ja sover, ja då ilar de i nån dag...aouch!

Zippa_86: haha uuusch va äckligt =P
    när tror du att du får hem de? du måste berätta sen hur de gick! även fast de e ju inte lika för alla..men endå!

• Zippa_86

tjej87: hm..borde få hem de på måndag *hoppas* =D

• Tjej87

Zippa_86: tihi, måndag idag! har du fått dom?
    har du några problem med ilningar i tänderna nu innan?

• Anneli23

Jag såg på TV-shop att man kunde bleka tänderna med något slags "uv-ljus" eller liknande, vet ni vad det är och om det är bra?

• Zippa_86

huhuuu..fick dom inte idag! lever på hoppet om morgondagen...

• M.G

Jag hade också tänkt det men en tandsköterska sa att hon trodde inte att det var så bra och jag känner också det. Jag har skippat den tanken.

• Tjej87

usch då va sega dom e!
    jag funderar och funderar...vet inte om jag vågar, men ja e såå trött på mina fula tänder! =S

• Zippa_86

alltså...jag ahr använt simplesmiles blekning...

jag märker ju skillnad..men inte direkt kritvita tänder....

• Tjej87

skillnad e ju en bit på vägen iaf
    hur länge har du använt den nu?

• drömbrud

www.simplesmile.se/

Har jag använt 23%. Fungerade jätte bra, man måste bara fördela geggan jämt i skenan så de inte blir fläckar .
    Det ilade dagen efter har jag för mig.. Men de gick ju över ...

• Zippa_86

jadu hum....2v ungefär..men jag tog 16% eftersom jag har känsligt tandkött =) ..tror jag iaf..haha dumt å chansa iaf ;P

men återigen problemet med att det rinner ner saliv i skenorna å det blir rena rama slemgeggan...

• drömbrud

Känner igen de där med slemmet, men de har de nog räknat me.. så de funakr nog ändå

Svar på tråden Tandblekning