• Amooore

Klant..

Ska man berätta för vänner och familj efter man har förlovat sig eller kan man säga innan att man ska göra de..
    Jag tycker personlig att man ska vänta tills allt är klart så de blir som en överaskning för alla, Men nu är de så att min pojkvän har berättat för nästan alla sina vänner och sin familj oxå.. Jag blev ganska arg för nu känns de inte lika speciellt längre.. Men men..de finns inget att göra åt saken nu.

• Svar på tråden Klant..
  • bauti

Vi sa inget till någon. Dom fick upptäcka det själva, sedan gick djungeltrumman.

• Amooore

Hade oxå velat ha de så.. smart kille man har.. Nu lär ju snacket gå och snart lär ju alla veta om det. Vi har ju lixom inte ens köpt ringar än.

• bauti

Flytta fram förlovningen. På så sätt kan ni hålla det hemligt.

• brud-feb-08

Vi berättade för en del av våra närmaste att vi skulle förlova oss, men inte när. Det blev jättebra tyckte jag!

• zleepy

Vi berättade ingenting, var hemma hos min mamma och skulle fika, satt i soffan och damen lutade sig mot mig, vi höll våra händer ihop, och så slutade det med att Min mamma såg våra ringar och bara gapade och .. va va va va... har ni förlovat er? Joo, då fick hon samtidigt inbjudan till vårat bröllop kommande sommar.. hon blev superchockad men jätteglad för våran skull.. :D

Dock så tycker jag att man berättar om förlovningen EFTERÅT man har gjort det, inte före...

• anne på grönkulla

Det gör man helt som man vill - om man vill berätta i förväg eller efteråt. Men det är synd att ni inte är överens om det - för är man bara det finns det inga fel!

Svar på tråden Klant..