• PiggÄngel

Bröst operation

Hej alla glada!!!

Jag ska äntligen göra min efter längtade bröst operation. Har bokad tid hos Mats Malm/Clinique Esthétique. Nu skulle jag villja veta om det finns andra som har opererat sig där. I så fall vad ni tyckte och när ni gjorde det.

• Svar på tråden Bröst operation
  • Kol

Hej PiggÄngel!
    Jag är nyfiken på om du har gjort din operation och om du i sådana fall är nöjd. Jag funderar nämligen själv på att göra en operation på Clinique Esthétique.
    Skulle också vara tacksam om någon annan som känner till Clinique Esthétique kan respondera på vad ni har för erferenheter.
    Tack på förhand.

• PiggÄngel

Hej Kol,
    Jag hade tid på Clinique Esthétique den 23/1-07 men avbokade den, tyckte att dom va så förvirrade, Mats Malm ringde mig flera gånger ena gången ringde han och frågade om jag hade bokat av min operation, andra gången ringde han och frågade om jag vill operera mig innan jul.Sen tycker jag att dom börjar bli gamla, vem tar hand om mig om det skulle hända något. Vem tar hand om kliniken när dom går i pension? Så jag bokade av operationen. Tänkte operera mig i falkenberg istället. Känns tryggare. Sen har jag dock 3 kompisar som har opererat sig på Clinique Esthétique och har varit nöjda, fast det är över 5 år sen. Hoppas svaret hjälpte. Skriv gärna till mig om vad du tycker och tänker. Lycka till

• Kol

Hej igen PiggÄngel!
    Tack för snabbt svar. Nu blev jag osäker. Har du hört om det finns några andra kliniker att rekommendera? Jag har läst mycket positivt om Akademikliniken, men finns något billigare och lika bra alternativ?

• Swing

Jag talade med Maj Malm i telefon för 3 år sedan när jag planerade för min operation. Hon gav konstig information på mina frågor och då opererade dom bara in koksalt. Eftersom jag ville ha 'geléhallon' och fick ett dåligt intryck av Maj så valde jag en annan klinik i Sthlm där jag blev mycket nöjd.

• PiggÄngel

Hej,
    Har en kompis som har gjort sina bröst på Plastikkirurg Gruppen/Gabriella Sellman Och är jätte nöjd. Dom flesta av mina kompisar som har gjort sina bröst på Kosmetisk Kirurgi i Falköping. Jag tänke göra mina bröst där. Priserna c:a 33.000-35.000 för en förstoring. Lidingö Kliniken har också bra rykte, men något dyrare. Men det viktikaste är nog att man får en personlig kontakt med läkaren/klinigen.

• tessan_1986

har oxå opererat mig hos gabriella sellman och är mer än nöjd där! Rekomenderar verkligen henne!

• Kol

Hej och tack för tipsen om Plastikkirurggruppen. Vilka storlekar opererade ni från/till och vad hade ni för implantat? Hur lång var väntetiden och hur risigt mådde ni efter operationen?
    Tacksam för svar!

• tessan_1986

jag hade 75 a och har nu 75 d. la in 325 cc gelehallon bakom muskeln. Fick konsultations tid efter 1 vecka och operations tid 3 veckor efter det. så allt som allt tog det 4 veckor.
    Haha ja du, det var värt smärtan men fy fan vad dåligt jag mådde =) kunde typ inte röra mig på ca en vecka, mamma fick hjälpa mig upp ur sängen i två veckors tid, asså man märkte verkligne att man hade bröstmuskler som man annars inte märkt av, tex stänga bildörrar, knäppa jeans m.m. förutom sånna saker måste jag hyffsat bra efter 1-2 veckor.

• Ahlgren

Har inte opererat mina bröst där utan i örebro...men jag ringde dit när jag ringde runt till en massa plastikkirurger. Men dom ville inte lägga in den stl jag ville, pga att jag var så liten. Men jag hittade en klinik som gjorde det, och jag är grymt nöjd

• Swing

Jag opererades av dr Blomgren på Plastikkirurggruppen. Mycket nöjd. Ska träffa hans kollega dr Sellman för en mindre grej om ett tag. Har hört så mycket gott om henne att jag vill prova henne också (annars skulle jag verkligen inte bytt läkare).

• Swing

Förresten: Har verkligen Lidingökliniken bra rykte? Man hör 'aldrig' om nån som opererat sig där och när jag i våras blev ombedd att höra efter här om nån som gjort det fick jag inga svar. Min bekants bekant var sen där (inte hos Igor, som jag hört negativt om) men bestämde sig sen för att vänta med lyft/förstoring.

• Kol

Hej! Någon som har opererat in runda geléhallon? Blev du nöjd? Ser det naturligt ut? Väger mellan att operera in 250 och 275. Vill få ett naturligt resultat. Själv är jag 169 cm och väger 53 kg. Tycker att runda geléhallon på de bilder jag har sett i qvinna.se verkar ge något större storlek än koksalt och flytande silikon. Vad tycker ni? Jag ska under våren opereras av Gabriella Sellman på Plastikkirurggruppen. Vill gärna se bilder på personer som opererat in runda geléhallon i lite mindre storlekar. Tacksam för tips?

• Lina89

Ska på konsultation på kk ab i jkpg 9 februari någon som har erfarenhet av någon av deras kliniker ?

• Swing

Lina89: Min enda erfarenhet från KKAB är att jag var på konsultation på deras stockholsmottagning för 3 år sedan. Då framgick det INGENSTANS på deras hemsida att alla operationer sker i Falköping! Det fick jag veta på slutet. Kände mig efteråt lurad på pengarna jag betalt i onödan. Eftersom jag bor mitt i Sthlm var det absolut inget alternativ för mig att resa någonstans. Det skulle inte heller ha blivit så mycket billigare att det lönat sig. Hoppas verkligen att dom har förbättrat sin information!!
    När det gäller bröst så använder ju olika kliniker olika fabrikat och föredrar/rekommenderar vissa modeller och innehåll. Vet man ungefär vad man önskar gäller det ju att välja "rätt" klinik som erbjuder just man vill ha. Inte lätt det här......

• Kol

Hej!
    Hm...Jag har varit inställd på att operera mig hos Gabriella Sellman på Plastikkirurggruppen, men har nu läst om en del tjejer som har varit missnöjda. Träd gärna fram för att bekräfta eller dementera. Någon som annars har erfarenhet av Leif Gilbert på Sophiahemmet?

• Swing

Signaturen Zemiramis har operats av Leif Gylbert och jag vet att hon är nöjd. Hoppas hon ser detta och svarar dig!

• tessan_1986

jag är mer än nöjd med gariella. har inte läst något negativt om henne... har runda gelehallon 325 cc. det ser normalt ut. är 160 lång (kort) o väger 52 kg typ. har dock inga bilder. opererade mig för 14 månader sen.

• Kol

Hej, Tessan!
    Vad glad jag blir att du är nöjd med henne/operationen. Vad hade du för kupstorlek innan och vad har du nu?
    /Nyfiken

Svar på tråden Bröst operation