• Amooore

Platinum

Är det någon här som har en ring i platinum? Vad vet ni om de? Vet att de är väldigt dyrt.. Min pojkvän vill tydligen att vi ska ha såna ringar, men jag tycker att de känns väldigt onödigt. Har hört att de är så likt vitt guld så de är svårt att se skillnad.

• Svar på tråden Platinum
  • highlight

jag och min man har vara ringar i platinum och jag kan inte se nagon skilnad pa de o vitt guld. Vet ej helt hur de ligger till med pris skilnaden!

• Amooore

Det är tydligen nästan 4 ggr dyrare än guld..!

• Brud 2008

Vi har platina i våra ringar. Platina ser ut som vitt guld, men är tåligare (segare tror jag), och vitt guld behöver rodineras då och då för att hålla sig snyggt. Våra ringar kostade ungefär 4 ggr så mycket som i vitt guld. Om priset är problemet kan ni fundera på palladium som har ungefär samma egenskaper som platina men är mycket billigare.

• Frodo

Jag är en av förespråkarna för ringar i palladium på detta forum tror jag :) Palladium hör till platinafamiljen, men är inte lika dyrt. Det är dyrare per kg än vitt guld men väger mindre så totalt blir priset ung. likadant för en ring i vitt guld jämf med palladium. Palladium ska även ligga mitt emellan vitt guld och platina i hårdhet. Skillnaden som jag och min sambo föll för med palladium jämf med vitt guld var att detta skall hålla vitheten bättre än vitt guld. Vitt guld behöver man eg. behandla för att hålla det vitt. Men vi kände heller inte att vi hade budget för platina. Vi är grymt nöjda med våra ringar!!

• Karis Annelie

titan är en hit annars. Superhårt och tåligt som fasiken. det är dessutom mycket billigare än guld, så vi hade råd med diamanter i också :)

Svar på tråden Platinum