Jag gick ner 17 kilo på 12 veckor förra sommaren med South Beach dieten. Köpte en bok om den i bokhandel. Håller vikten fortfarande, trots återgång till normala matvanor. Har nu BMI 22,5, vilket jag är nöjd med
, så klart finns det områden jag skulle vilja få fastare, men motivationen är inte längre lika stor, tyvärr...
Förutom ändrade matvanor började jag med morgonpromenader innan frukost, drack bara en kopp kaffe innan, för att öka fettförbränningen.
Jag tyckte att det var en bra diet, det börjar med två stränga veckor, men man får äta lite snacks som nötter eller mörk choklad, sen blir det lite friare matvanor. Tyngdpunkten är på mindre snabba kolhydrater, man får äta massor med kött och fisk.
Jag var aldrig hungrig, kände mig aldrig så där nere och sockersugen som man kan göra ibland. Och det bästa av allt var att viktminskningen började på en gång och höll i sig stadigt!
Efter några veckor gick jag på friskis och svettis och jympade, vilken skillnad att vara några kilo lättare! Jag orkade göra alla hopp och armhävningar! det sporrade massor!
Sen försökte jag att umgås med kompisar som vanligt, men hålla dieten. Om de tog en bulle tog jag en frukt, och de peppade mig och försökte aldrig "lura" mig att ta en bulle. Håller tummarna att för dig! Det gäller bara att vara tjurig! Om du kan be din sambo eller en kompis som bor nära att vara din promenadkompis på kvällen, för om man får ett godis sug efter sju är det bästa att gå ut och gå en stund! Skulle man sen äta något gott har man i alla fall rört på sig!