• MoonlasdyStar

när och hur?

Hej alla glada, en nykommling behöver lite råd.

Jag har världens underbaraste sambo, vi är förlovade sedan juni-05. Jag vet att jag har hittat min drömprins här i livet och är så lycklig. Vi har pratat lite bröllop men har aldrig kommit till skott med planerna och nu känner jag att jag nog skulle vara "redo" för att själv ställa frågan. Men hur vet jag när och hur? Har grubblat på det här ett tag och insett att jag behöver lite inspiration. Har ni några bra förslag?

Kramar MonnladyStar

• Svar på tråden när och hur?
  • Hur gör du...

Grattis ! Det beror ju helt på hur du själv vill ha det ? Vill du att andra människor ska vara med ? Vill du att det ska vara jätteromantiskt ? Det går ju att ställa frågan när och hur som helst. Jag var i samma sits som du och jag tog det en fredagsmiddag och det var precis lika rörande som att sitta på en fin restaurang :) Lycka till med planerna !

• martinibruden

Jag tycker julafton verkar mysigt. Jag skulle kunna tänka mig julhelgen, den känns romantisk på nåt vis. Men om ni som många vill ta en dag som inte redan är högtid så hm..ja...hur snart vill du ställa frågan?

På jul kan man ju lägga frågan med något annat i en julstrumpa eller så.

• Pepparmyntan

Du kan fixa en mysig middag hemma eller gå ut på något trevligt ställe.

Har du råd kan du överraska med en weekendresa någonstanns.

Kanske ni två har någon plats som är speciell för er. Kanske något ställe där ni var på första dejten, middagen eller nåt annat.

Svar på tråden när och hur?