• Dior_s­tar
    Äldre 11 Oct 08:17
    2468 visningar
    27 svar
    27
    2468

    Juni 2007

    Tänkte jag skulle öppna en tråd för alla juni-brudar.
    Ett bra ställe att utbyta idéer å annat nyttigt =)

  • Svar på tråden Juni 2007
  • summer­girl
    Äldre 11 Oct 12:03
    #0

    Var bor ni allihop?

  • Dior_s­tar
    Äldre 11 Oct 12:04
    #0

    ah ok..men då kanske det blir en bättre lösning såhär
    jadu. det där med vädret. farliga grejer
    skräckscenariet e ju självklart regn å i detta landet kan det vara både orkan å underbar sol vid den årstiden

  • Dior_s­tar
    Äldre 11 Oct 12:05
    #0

    >>summergirl
    Jag bor i Göteborg
    Oj..du har verkligen kommit långt
    vi har bokat kyrka, festlokal, köpt klänning, bokat stylist, kollat ut ringar, gjort inbjudan å spikat alla gäster. kommer att skicka ut inbjudningarna i början av januari så att så många som möjligt har möjlighet att komma

  • fröken Inga
    Äldre 11 Oct 12:23
    #0

    Ja, regn är väl det troligaste hotet. Läste dock någonstans att juni är en av de månaderna då det faller minst regn.

    Bor i Örebro.

  • 1inda
    Äldre 11 Oct 12:36
    #0

    oj vad ni kommit långt allihop...!
    vi har bokat kyrka & lokal, tärnor o bestman, fixat gästllista budget o spårnar på matförslag.... klänningen ska jag o tärnorna börja titta på om några veckor...
    o så e ju ringen köpt! d kan man ju inte glömma... :)

    fröken inga: bra att du har koll på vädret, haha1 hoppas du har rätt!

  • Dior_s­tar
    Äldre 11 Oct 12:46
    #0

    >>1inda
    hur gammal e du?

  • 1inda
    Äldre 11 Oct 12:49
    #0

    doir_star: jag är 24..
    du då?

  • Dior_s­tar
    Äldre 11 Oct 12:59
    #0

    ah ok...
    jag e 30

  • KlaraS­tjärnl­jus
    Äldre 11 Oct 14:29
    #0

    Kortedalabrud 21 år gammal, anmäler sig härmed :)
    Vi gifter oss 16:e juni, antagligen på Björkö.
    Vi håller på med budgeten samtidigt som vi planerar, då jag är mellan tre-fyra olika jobb och hoppas att jag kommer tjäna så jag kan spara en del...
    Klänningsmönstret står min syster för, som också kommer sy klänningen av tyg som min granne köper i Thailand. Ringen ska specialgöras, och vi tittar just nu hos olika guldsmeder hur mycket det kan kosta.
    Gästlistan är klar, och går på en 80 gäster inklusive barn. Menyn blir en buffé med pajer, sallad och bröd som jag och mamma kommer baka. Tårtan är planerad som en äggost (eller flera då alltså) på flervåningsfat, med jordgubbar.
    Massage innan bröllopet är beställd av brorsans underbara flickvän som då kommer vara klar med sin massörutbildning...
    Prästen är inte bokad, men han är nära vän till farmor och farmor kunde ju såklart inte låta bli att prata med honom, så han är iallafall informerad och tror att datumet skulle gå bra :)
    Vigslen kommer äga rum utomhus, och vi hade gärna sett att middagen var utomhus också, men det finns ju risk för dåligt väder och de flesta tycker att vi ska boka en lokal. Men frågan är hur vi ska hitta lokal på lämpligt ställa och sen ha råd med den...
    Tärnorna är informerade och håller på att planera klänningar. Färgtema är bestämt - rött, rosa och vitt. Blommor ska jag titta på och prata om ikväll med en kompis kompis som håller på att öppna eget som florist.
    Hmm...budgeten är väl det svåraste just nu, men vi tar det undan för undan, och vi är övertygade om att med lite fantasi och kreativitet och en hjälpande hand från ivriga väninnor kan man skapa lyx utan att lägga ut mer än vad vi har råd med!
    Vad tror ni?

  • *S*
    Äldre 11 Oct 14:53
    #0

    Vad roligt, jag måste också få vara med denna tråd. 2 juni i Täby, Stockholm.

    Det ska blil så kul, tänker att gå ner för altargången... nerövst......

    :)

  • little­_heave­n
    Äldre 11 Oct 15:14
    #0

    Hej Hej! Gifter mig 30 juni jag med =) Kommer från Västerås.

  • KlaraS­tjärnl­jus
    Äldre 11 Oct 16:10
    #0

    Nu har jag fixat "något lånat" också, ska få låna en underkjol med tyll av en av mina bästa väninnor! :)

  • Te66an
    Äldre 11 Oct 16:52
    #0

    Jag gifter mig den 30 juni! Hoppas oxå på sol såklart. Bor i Alingsås, men ska gifta mig i Norrköping. Lite krångligt att planera bröllop på distans men det går nog bra...

  • chimmi
    Äldre 11 Oct 21:01
    #0

    Får man vara med? Vi gifter oss den 16:e juni i Göteborg. Har inte kommit jättelångt med planerna, fast en del har dock bokats och ordnats med.

  • fröken Inga
    Äldre 12 Oct 09:10
    #0

    chimmi.
    Jag ska till Göteborg snart och hälsa på min tärna. Har du några tips på roliga butiker man inte får missa.

    Är sugen på smycken och pyssel men annat också.

  • chimmi
    Äldre 12 Oct 12:48
    #0

    Hej Fröken Inga, nu står det helt stilla bara för att du frågar. Måste nog få tänka lite. Kanske någon annan Göteborgsbo har några förslag?

  • fröken Inga
    Äldre 12 Oct 12:57
    #0

    Ta dig tid, är ju ett tag kvar...

Svar på tråden Juni 2007