• aa_s_a

Gör jag rätt?

Min pojkvän har fått så många chanser, men nu är det nog dags att lämna honom.. Droppen var när han sa att han inte "orkar" träffa mig imorgon.. Visst han har mycket att göra på jobb, men man orkar väl alltid träffa en person man älskar?

Vi har en del problem i vår relation som jag vill reda ut innan vi flyttar ihop, men han tycker bara jag ältar och så pratar vi inte mer om problemen.. Och så kan man väl inte göra? Problemen finns ju alltid kvar då..

Vi har varit tillsammans lite mer än ett år och har knappt inget att prata om längre... Det har varit ett tufft år, men han vill klara allt problem själv, medan jag gärna vill prata och delge mina problem.. Hade han bara velat lyssna på vad jag har att säga, så hade jag inte brytt mig om han inte velat prata om sina problem..

Gaah, vad gör man i en sådan här situation??

• Svar på tråden Gör jag rätt?
  • anne på grönkulla

Om du känner redan efter ett år att "han har fått så många chanser", "vi har inget att prata om längre", mm - ja, då är det kanske bra om du försöker ompröva vad åtminstone du själv vill ha ut av en relation och sätter ert förhållande i det perspektivet - vad får du ut? Hur vill du ha det? Vill du fortsätta vara missnöljd och ha det så här, javisst. Men vill du något annat är det kanske dags för dig att söka förändring!

Lycka till!

• aa_s_a

Men jag blir så frustrerad.. Vi hade det så bra i början och han säger att han älskar mig nu och alltid, och det gör mig ännu mer frustrerad...

• anne på grönkulla

Flytta INTE ihop innan det känns bra, skulle jag säga - saker som är krångliga innan riskerar bara förstoras. Saker som är bra kan också bli bättre, men om tvekan är större än viljan bör man vänta.

• Marskatt

Ursäkta - men vill du fortsätta så här? Mår du bra av det? Annars - släpp taget o gå vidare! Det finns andra där ute... I alla fall enligt min egen erfarenhet... Råkade ut för nästan exakt samma sak o insåg till slut vad som faktiskt fungerade - göra slut.

• aa_s_a

Jo jag vet vad jag borde göra, men det är såå jobbigt ändå! Även om jag varit på väg ett tag..

• Marskatt

Har man varit på vög ett tag finns det ännu större anledning. Men det är jobbigt att säga det till honom och verkligen ta steget.

Själv passade jag på att flytta 50 mil (hittade dessutom ny kille!) o det känns jättebra så här efteråt.

• Marskatt

På väg ska det va förstås... Har så litet tangentbord på den bärbara...

• aa_s_a

Jo det är ju så... Men nu ska jag ägna mig åt mig själv ett tag och försöka förverklige drömmar jag drömt länge, vill han hänga med på den resan så visst... Men han har varit lite irriterad innan för att det jag skulle vilja lyckas inom kan man inte pendla till, medan han kan göra karriär på ett företag 40 minuters bilresa hemifrån..

Svar på tråden Gör jag rätt?