• gräddbakelsen

Vad gör man?!

Hej alla! Jag har ett dilemma nu som jag behöver hjälp med.
    När vi hade förlovat oss nu i sommar så bestämde vi att vi skulle gifta oss i aug nästa år. Vi berättade det för familjerna och allt var frid och fröjd.
    Men så släpper min blivande mans lillasyster en bomb att dom ska gifta sig nästa sommar i aug. Det hade dom redan bokat för länge sen tydligen men ville hålla det hemligt ett tag egentligen.
    Nu har vi funderat fram och tillbaka och bestämt oss för en helg i sept ist. 3 veckor efter deras bröllop.
    Är detta ok? Kommer det att bli för tajt mellan så alla gäster är typ trötta på bröllop?
    Till saken hör att jag har längtat efter detta i 8 år och vill absolut inte vänta längre.
    Vi kan inte heller ha det på våren/försommaren för jag är extremt pollenalergisk!
    Vintern känns helt uteslutet med.
    Vad gör vi?

• Svar på tråden Vad gör man?!
  • gräddbakelsen

Kan ingen hjälpa lite?

• Lucia05

Självklart är det OK.:)
    Fortsätt att planera som ni har tänkt.

• Engäst

Vänta! Om ni har många långväga gäster kan det bli svårt för många att ta sig till bägge vigslarna. Om ni inte kan tänka er ett dubbelbröllop kanske?

• Lucia05

Hm.....det har du rätt i, Engäst.
    Är det flera av gästerna som har lång resväg så kanske de väljer att bara åka på en av bröllopsfesterna. :(

• gräddbakelsen

Dubbelbröllop är helt uteslutet!
    Vi har långväga gäster men inga som ska på hennes bröllop.
    Hur länge ska vi vänta?

• Engäst

Tja...eftersom vinter/vår och försommar är uteslutet så får ni kanske stå ut med att vänta tills sommaren 2008 Desto längre tid att planera...

•  Miss Cee

Jag tycker att det är väldigt hänsynsfullt och snällt av er att anpassa er så mycket efter dem (som själva valt att hålla tyst) så att de får ha sitt bröllop innan er, och ni tar några veckor senare!

Tre veckor mellan är absolut tillräckligt, det är jätteroligt att gå på bröllop och ingen kommer att vara "trött" på det!!

Ni måste absolut inte skjuta på ert bröllop mer än ni redan gjort. Med tre veckor mellan så har de ju tom tid att ta en 2 veckors semester, komma hem och ladda om. De behöver inte ens ta en kort bröllopsresa för att kunna komma på ert bröllop.

Oroa dig inte. September 2007 blir utmärkt!

• WimZy

Vi har varit på fem bröllop i sommar! :D
    7/7, 22/7, vårt eget 19 augusti, 2/9 och slutligen 23/9. Eftersom vi alla känner varandra, så har det varit extra roligt! :)
    Kör i september om ni känner för det! Lycka till!

• Lin-lilja

Håller med!!! Bröllop kan det aldrig bli för många av!

• gräddbakelsen

Tack alla för era åsikter det betyder så mycket för jag har ingen att lufta detta med! Ingen opartisk i alla fall!
    Det blir nog så att vi kör på i alla fall!
    Det kommer säkert fler hinder på vägen och man måste ju hålla focus!

• elora

Varför inte fråga din svägerska vad hon tycker? Ni respekterar ju dem bara på så sätt att ni inte vill "störa" deras bröllop ;) Dessutom är det väl bra att veta när de skickar ut sina inbjudningar så inte ni blir före dem med det heller...Så lite planering ihop är nog inte så dumt...;)

• nenne78

annars är oktober en fin månad att gifta sig i, färgsprakande träd och det händer inte så mycket annat kul då.

• gräddbakelsen

Jo jag har frågat och försökt med att vi kan prova ut klänningar ihop osv. Gick dock inte hem riktigt. Hon vill nog hålla det för sig själv tror jag. Jag är ju dessutom 10 år äldre!
    Oktober hade ju varit fint om det inte vore för alla födelsedagar i släkten som ställer till det lite.
    Åh vilka problem man kan ha alltså.
    Men tack för att ni hjälper mig!

• silvera

Kan ni inte gifta er i juli då?
    Då gifter ni er före dem, och så kan ni vara paret med erfarenheterna... och ni kan hjälpa dem under deras stora dag, om ni/de nu vill det förstås...

Å så blir det kortare tid till ert bröllop, om ni nu ändå har väntat så länge!
    Lycka till!

• elora

Gräddbakelsen: Typ sista september gick väldigt bra att gifta sig på :D
    Fast osäkert väder dock hihi.

Näää men hör med dem, ta ett möte och förhör er hur hennes (man vet väl hur tjejer funkar...) dröm är och hur ni kan lösa det hela så att säga, innan ni hinner planera mera och boka något :D Lycka till! Gifta lär ni bli ...

Svar på tråden Vad gör man?!