oprah´s boot camp
Jag är en stor Oprah fan, och har länge velat börja med hennes boot camp program, men har saknat motivation. Nu har jag bestämt att jag ska börja imorgon.
Finns det någon där ute som också vill börja med oprah´s boot camp?
Jag är en stor Oprah fan, och har länge velat börja med hennes boot camp program, men har saknat motivation. Nu har jag bestämt att jag ska börja imorgon.
Finns det någon där ute som också vill börja med oprah´s boot camp?
nope, men lycka till!
Är det den som går ut på att man skippar all vit mat (onyttiga kolhydr) och tränar 8 ggr i veckan? Kollar också på för mycket Oprah... :)
Ja, det stämmer bra. Jag vet att metoden är tuff, men jag känner mig redo nu. Är så trött på att banta så jag satsar på träning istället.
Tack.
Lycka till!
Hade gärna gått med men jag vet hur dålig självdisciplin jag har så om jag ska göra nåt sånt här måste jag göra det i grupp! Träna tillsammans med någon och så. Hoppas det går bra för dig. Meddeka gärna här hur det går!
Dag 1.
Idag har jag börjat med boot camp. Har varit ute och promenerat i 60 min och ätit gröt och kokt ägg till frukost. Mitt mål är att gå ner minst 2 klädstorlekar under 3 månader.
låter som ett rimligt mål! Fortsätt gärna skriva vad du gör varje dag, man kanske blir lite inspirerad!
Dag 2
Idag har jag tränat styrketräning och ska gå på en lång promenad på kvällen. Jag ska träna konditionsträning 6 dagar i veckan och och styrketräning 6 dagar i veckan (jag har delat upp så att jag kommer att träna 3 pass för överkroppen och 3 för underkroppen). Jag har svårt för att få tiden att gå ihop så det blir lättare för mig att träna så. Nu ska jag gå och äta min lunch som består av makrill och grönsaker.
Glömde skriva min startvikt igår, vågen visade 95kg.
Wow! så du tränar typ 12 ggr i veckan! Impressive...most impressive! :)
Det är skönt att vara motiverad...(skulle också vilja...)
Ophras bootcamp är säkert effektiv men den låter inte särskilt hälsosam. Tänk också på era kroppar och hur ni sliter på dem när ni gör en sån här grej. Menar inte att vara krass, men det hela låter som hur jag levde för några år sedan när jag hade ätstörningar....
JeckaH - jo, men det här handlar om att kontrastera en tidigare taskig livsstil (Oprah utgår från att feta människor har det) med en extrem variant av en hälsosam. Dessutom är det nog inte så farligt som det låter, träna 1,5 timme (45 kondis 45 styrka) om dan + en timmes promenad om dan låter ändå ganska bra. Och tränar man så mycket måste man faktiskt äta, men nyttigt.
JeckaH
Tack för din omtanke, men jag vet att jag inte kommer att slita på min kropp eftersom jag jag inte tränar på elit nivå. Jag går en timme om dagen och tränar, vilket många gör. Sedan tränar jag styrketräning 6 dagar i veckan med lätta vikter. Jag har inte tränat regelbundet tidigare så jag vet hur mycket jag ska ta i och vilken nivå jag ska träna på. Det kanske låter som att jag kommer att träna jätte mycket men så är det inte. Jag försöker att följa viktväktarnas kost program för att få snabbare resultat.
picachu
Det handlar om att bryta sin dåliga vanor, precis som du skriver. Och det är det jag försöker att göra. Innan satt jag bara och åt hela dagarna och tittade på tv. Jag har en lång väg att gå, men det känns skönt att jag har kommit igång.
Jag är inte ute efter att bli supersmal, bara häsosam med en stark och sund kropp.
Jag har försökt att banta i 10 år men inte gått ner något utan bara gått upp för varje år. I måndags bestämmde jag mig för att sluta lurar mig själv, med ny bantnings kurer och satsa på träning istället.