• fröken Inga

Jag behöver ett riktigt jävla asbra tips! Har kämpat som en gnu, men går ändå inte ner i vikt.

Kört de nutrilett intensiv i två veckor men gick bara ner ett och ett halv kilo. Käkar töntigt nyttigt. Unnar mig ingen choklad, inga feta såser eller halvfabrikat. Cyklar på min motionscykel både morgon och kväll, rider gör jag med.

Säg inte "Chill out, ta det lugnt och gilla läget". Jag vill vara smal och snygg på mitt bröllopsdag. Har aldrig tränat eller bantat innan och kommer inte göra det särskilt mycket efteråt heller. Men just nu vill jag bara slippa mina kärlekshandtag.

Jag behöver ett riktigt jävla asbra tips!

• Svar på tråden Jag behöver ett riktigt jävla asbra tips! Har kämpat som en gnu, men går ändå inte ner i vikt.
  • Genus

Styrketräna! Ju fler muskler desto högre förbränning, kör hela kroppen med fria vikter, maskin, hopprep är oslagbart för överkroppen och konditionen. Få i dig bra mat och ät regelbundet samt drick ett par liter vatten om dan. Du har troligtvis för lite muskler i kroppen som det är nu. Jag slår vad om att du kommer att fortsätta med kost och träning även efter bröllopet; smått beroendeframkallande att leva sunt och varför bryta goda vanor med sämre?:)Träning och bra kost är ju en fråga om välmående, inte utseende. Lycka till! //G

• f.d. Svart brud

Du kanske tränar för hårt i förhållande till vad du får i dig. Då går kroppen på sparlåga.

• Pyssetroll

Finns verkligen inga enkla utvägar bara att hålla ut. Har du "bara" hållt på i 2 veckor så får du nog ge dig till tåls lite till. Dessutom är 1.5 kilo minus på den tiden en bra viktreduktion.
    När det gäller sk LCD eller VLCD dieter typ nutrilett så kan man köra dem ett par veckor upp till några månader. Men för att de skall fungera så krävs ju att man bara "äter" dem inte massa annat även om det bara rör sig om frukt eller liknade. Detta är det närmaste mirakelmetod det går att komma. När det gäller ren fettförbränning så går det som du säkert vet inte att punktförbränna enbart "lovehandles". Det handlar om att hitta rätt intesitet för att fettförbränningen skall kicka in. När du ligger på 65-70% av din maxkapacitet så bränner du bäst. Går du över detta handlar det om uthållighet och konditionsträning istället.

• Lisa1

Hejsan!
    Har skrivit en massa uttömmande svar i denna tråd, men denna gång gällde det panikpantning för att man 3 v innan vigseln helt enkelt inte kom i sin klänning. Att köra så hårt/gå på så lite kalorier är inget jag rekommenderar i vanliga fall, men med den lilla "metod" jag beskrev här fick man ändå i sig fler kalorier än i en "vanlig" VLCD som Nutrilett ändå är.

www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m1830004.html

Annars sammanfattar detta några riktigt bra - och långsiktiga - tips:

www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,893966,00.html

www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,878924,00.html

Sedan kan man ju inte komma ifrån att för att gå NER i vikt måste man äta MINDRE. Mindre kalorier totalt sett är det som gäller, och så länge man håller detta kan man ju unna sig en godisbit då och då, det blir ju inte så farligt i det stora hela. Det viktigaste är att man totalt sett gör av med mer än man förbränner. Men det visste vi ju redan ;).

• Blivande Fru Stålhandske

När är bröllopet?

• ladymarmelade

Hej!

Här kommer ett riktigt jävla asbra tips :D

Om du bor i/nära en större stad, så kolla upp om det finns något som heter iTrim i närheten.
    De fungerar i stort sett som Viktväktarna, med vägning en gång i veckan och så följer de GI liknande metoder.

Har en klasskompis som på 10 veckor gick ner 10 kg, och en annan bekant som nu bara efter 10 dagar har gått ner 2 kg. Den första tjejen går fortfarande stadigt ner i vikt varje vecka.

Lycka till, hoppas att kan vara nåt för dig!

• jocelyn

Ett annat tips är att hänga på i nån av trådarna "gå ner 5 kilo" eller "viktminskning 10 kilo" och peppa och peppas av alla andra härliga tjejer här på BT!

•  Miss Cee

Det bästa rådet någonsin?

Släng alla idiotiska pulver-dieter i papperskorgen och ät!!

Gå med i viktväktarna (de har brevkurser och sitt program på cd-rom om man vill strunta i mötena!) eller GI eller Aftonbladets viktklubb!!

Pulverdieter funkar för den som på kort tid vill tappa 2-3 kilon efter julens alla fester. Men inte för den med övervikt som vill ha en hållbar förändring.

Just nu så bygger du dessutom muskler vilket troligen gör att du inte går ner så mycket i totalvikt, men i fettvävnad. Du behöver mat för att kunna fortsätta träna, och för att må bra. Strunta i pulver/bars och annat trams.

* om jag hade dig bredvid mig skulle jag skaka dig, mycket, snälla sluta med det där!!*

• petra35

Hejsan,
    Har själv kämpat i alla år med vikten, drygt. Provat alla sorters dieter men inget har fungerat. Nu skall jag gifta mig om två mån och det måste hända något. Provar nu cambridge men jag dricker pulver 2ggr per dag och äter en lätt måltid. Jag provade sk "ren kur" men det gick ej mådde apa. Nu har jag hållit på i tre veckor och gått ner 7kg och minskat 40,5 cm över hela kroppen.

Det funkar bra men jag vet ej om jag tycker att CB är unikt på någe sätt. Jag tror personligen att det funkar lika bra med vilken LCD som helst. Bara man verkligen ej äter mer än detta.

Kämpa på och sen skall du se att det börjar bli minus i vikten. Min kompis sa till mig att " när du blir sugen på något så tänk att det dära vet jag vad det smakar och när jag är klar med detta projekt så får jag känna smaken igen". Man kan ju liksom bli less på att bara dricka shakes och soppa.

Lycka till....

• fröken Inga

Har läst alla tipsen här påtråden och kollat runt. Finns tyvärr inget itrim där jag bor men jag har gått med i viktklubb
    wwwb.aftonbladet.se/vikt/jsp/viktklubb/index.jsp
    Man fyller i alla sina uppgifter och sedan får man ett probram för hur man bör äta och motionera. Massa goda recept. Där står också hur mycket man behöver träna för att förbränna tex en chokladboll så man kan utan dåligt samvete unne sig något gått ibland.
    Har börjat träna ännu mer på morgonen, cyklade 1 ½ mil i morse. Kör såna cykelpass två-tre ggr om dagen. Tar mindre portioner nu. Ska skaffa mig köksvåg så att jag kan väga all mat innan jag lagar det så får jag ett hum om hur många kalorier jag stoppar i mig.

Vad tror ni, blir jag smal nu? haha...

• brudkronan

Jag har varit med i Viktklubb.se i 5 veckor nu och har gått ner 5,5 kilo... det funkar! Lycka till!!!

• Mysprick

Jag gick ner 17 kilo föra sommaren med hjälp av south beach. Tror egentligen inte att metoden spelar så stor roll (klart att det har betydelse dock ) men a och o är att man verkligen följer den!
    Själv gick jag en morgonpromenad innan frukost. Har nu sedan 6 augusti -05 hållit vikten genom att äta vad som helst och träna två till tre gånger i veckan!
    Tror mer på "mat-dieter" än pulver. Ett annat tips är att göra en måltidsplan som du följer, kör en vecka i taget. Då fuskar man inte för att man blir för hungrig innan middagen, utan man vet vad man ska göra.
    Lycka till!

• Vackra

Min mamma gick ner från 80 kilo till 50 kilo under rätt så kort tid... Och hon gick till gymmet 3 ggr i veckan och gick på sån där gång grej eller vad det heter (som en motionscykel fast man går istället :)) och så gick hon på spinning 3 ggr i veckan! Superbra att gå TILL ett spinningspass, så man möter andra som också kämpar och peppar en!

Och sen så åt hon en massa massa frukt! Fruktsallad till frukost t.ex.. supergott! Sen fungerar ju alla på olika sätt, men det funkade för henne iallafall!!! :D Hoppas du hittar nåt sätt som passar dig! Ha tålamod bara och ge inte upp! :D:D

• Vackra

Och även styrketränade då också, alttså inte bara gång "grejs" :P :D

• fröken Inga

Brudkronan, jag startade en tråd på viktklubbens forum idag för oss som vill skaka av oss vikten bröllopet. Ligger under motivation. Vi kan väl ses där! =)

Svar på tråden Jag behöver ett riktigt jävla asbra tips! Har kämpat som en gnu, men går ändå inte ner i vikt.