• JLC

Hur ska man fa honom att fria

Hej!
    Jag har inget direkt problem men jag vill ha lite tips. Har varit tillsammans med min amerikanske pojkvan i snart 2 ar. For att vi ska fa bo ihop sa maste vi gifta oss. Jag ser det inte som ett maste men det gor daremot min kille. Hur ska jag fa honom att se det som nagot bra och possitivt? Hur ska jag fa honom att fria? Jag vet att han inte vill nagot annat an att leva med mig men han ar inte redo att gifta sig. Lite tips vore susen. Hoppas pa manga bra. Ha det bra.

• Svar på tråden Hur ska man fa honom att fria
  • ninjan

du kanske kan överraska honom med att fria själv :)

• JLC

Ja, kanske det men han maste ju tycka det ar ok han med. Vet inte hur jag ska lagga upp det pa ett bra satt. Eftersom han inte tycker att det ar sa brattom. Jag vet inte, men han skulle nog inte saga nej om jag kom med en ring men jag vill ju gora sjalva ringkopandet tillsammans med honom. Men om jag fragar honom om han vill forlova sig med mig sa sager han kanske om nagon manad eller sa. Men jag aker ju hem till Sverige om nagon manad, sa da ar det ju forsent.? Mer tips tack!
    MVH

• Afrodite 4/8-07

Hur ska jag få honom att fria?
    Hur ska jag få honom att vilja ha barn?
    Hur ska jag få honom att förstå att.....

Åhh ärligt, FRÅGA HONOM!!!!
    Män är inte några underliga varelser som skall manipuleras hit och dit. Män är precis som vi kvinnor och uppskattar ärlighet och raka rör.

• anne på grönkulla

Men om han inte är redo för att gifta sig och bo ihop är det väl svårt att forcera det? Jag tror inte du kan finta fram ett frieri om han verkligen inte känner sig redo för det. Det du däremot kan göra är ju att ta upp diskussionen om vad samboskap, förlovning och äktenskap betdyer för dig och för honom så ni kan förstå varann bättre. Då kanske ni får mer gemensam syn på det och han känner sig mer redo???

• JLC

Jag har pratat med honom om allt detta. Han vill gifta sig med mig. Han har sagt ja till allt men inte mer. Han vill bo och leva med mig. Men jag vet inte hur jag ska fa honom att ta steg nr 2. Det ar det som ar svart for honom. Jag forsoker inte manipulera honom till nagot. Vi har pratat igenom detta.

• anne på grönkulla

Är han verkligen inte redo, så får du nog vänta ut honom. Du kommer värdesätta frieriet så mycket mer om det kommer spontant från honom. Kan du inte vänta, fria själv!

Svar på tråden Hur ska man fa honom att fria